Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc: czerwiec 2024r.(24.06. – 28.06.2024r.

Temat kompleksowy: „Wakacje nad morzem”- poznajemy zasady bezpiecznych zabaw nad morzem, jeziorem, rzeką w czasie spędzania wakacji z rodzicami lub dziadkami, cd…

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”

Obszar 1 -Jestem i działam z innymi

Obszar 2 -Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 -Żyje w harmonii z przyrodą

Obszar 4 -Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 -Mówię i rozumiem

Obszar 6 -Będę czytać i pisać

Obszar 7 -Jestem odbiorcą i twórcą

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI

  1. Dziecko opowiada, co lubi robić nad morzem;
  2. Dziecko rozpoznaje odgłosy środków lokomocji (samochód, samolot, pociąg), którymi można udać się na wyjazd wakacyjny;
  3. Dziecko podejmuje próbę przeliczania na konkretach w zakresie 10;
  4. Dziecko wykonuje pracę plastyczną o tematyce wakacyjnej;
  5. Dziecko utrwala zasady bezpiecznego pobytu na wakacjach – nie oddalanie się od osób dorosłych (rodzice, dziadkowie).

Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek

Opracowała: K. Borowicz

WIERSZ ,,Wakacje”

​Pojedziemy na wakacje
razem z mamą, razem z tatą.
Zabierzemy piłkę, namiot
i skakankę. Co ty na to?
Słońce, woda, las już czeka
wszystkie dzieci woła.
Zabawimy się wesoło
przed powrotem do przedszkola.

PIOSENKAMORZE”

​Ref. Może, może , może
​może pojedziemy nad morze/.3X
​może pojedziemy nad morze, nad morze.
​Jedziemy daleko nad morze,
​ Tam na mnie dużo przygód
​ czekać może, zabawy na pisaku
​ i skoki do wody,
​ a teraz będziemy znów zajadać lody.
​Ref. Lody, lody, lody na patyku
​lody, lody, lody na wafelku
​lody, lody, lody waniliowe lody.
​O! lody.

Opracowała: K. Borowicz