„Wakacje nad morzem”- poznajemy zasady bezpiecznych zabaw nad morzem, jeziorem, rzeką w czasie spędzania wakacji z rodzicami lub dziadkami.

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”

Obszar 1 -Jestem i działam z innymi

Obszar 2 -Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 -Żyje w harmonii z przyrodą

Obszar 4 -Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 -Mówię i rozumiem                                                     

Obszar 6 -Będę czytać i pisać

Obszar 7 -Jestem odbiorcą i twórcą

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

I    Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II   Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III  Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV  Poznawczy obszar rozwoju dziecka

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI

  1. Dziecko zna i nazywa morze i związane z nim atrakcje np.: kąpiel w morzu, zabawy na plaży, puszczanie latawca, płynięcie statkiem itp.
  2. Dziecko nazywa środki lokomocji (samochód, samolot, pociąg, autobus, statek), którymi można pojechać na wakacje
  3. Dziecko porównuje zbiory równo i różnoliczne – „Morskie muszelki”
  4. Dziecko odzwierciedla w pracach plastycznych „ Morski krajobraz”- wykorzystując Metodę Dobrego Startu „Od wierszyka do literki”.
  5. Zna zasady bezpiecznego pobytu na wakacjach – nie oddalanie się od osób dorosłych ( rodzice, dziadkowie)

Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek 

„WAKACJE”-wiersz

Pojedziemy na wakacje
razem z mamą, razem z tatą.
Zabierzemy piłkę, namiot
i skakankę. Co ty na to?
Słońce, woda, las już czeka
wszystkie dzieci woła.
Zabawimy się wesoło
przed powrotem do przedszkola.

MORZE”-piosenka

Ref. Może, może , może
może pojedziemy nad morze/.3X
może pojedziemy nad morze, nad morze.
1.   Jedziemy daleko nad morze,
       Tam  na mnie  dużo przygód
        czekać może, zabawy na pisaku  
        i skoki do wody,                                     
        a teraz  będziemy znów zajadać lody.
Ref. Lody, lody, lody na patyku
lody, lody, lody  na wafelku
lody, lody, lody waniliowe lody.
O! lody.