1. „W domu i w zagrodzie”            2.04  – 5.04.2024

dostrzeganie, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawianie w stosunku do nich życzliwości i troski

– prawidłowa reakcja na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom

– kształtowanie postawy szacunku dla pracy rolników wdrażanie do kultywowania zwyczajów i tradycji regionalnych oraz rodzinnych

– wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych, hodowlanych, egzotycznych

wzbogacanie wiedzy na temat postępu technicznego w gospodarstwie rolnym

doskonalenie umiejętności płynnego mówienia podczas różnych form wypowiedzi i sytuacji

– kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów z poznanych liter

kształtowanie umiejętności układania wyrazów z liter i zdań z rozsypanek wyrazowych

kształtowanie pojęcia liczby dziesięć

rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 10

dostrzeganie znaczenia liter oraz cyfr i numeracji w życiu codziennym

kształtowanie pojęcia stałości liczby elementów zbioru

kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zabawie oraz w sytuacjach użytkowych

KOMPETENCJE KLUCZOWE:  1., 3., 8.

  1.    „Eko stylem życia”                  8.04 – 12.04.2024

– poszerzanie wiadomości o zagrożeniach dla przyrody wynikających ze zmian klimatycznych, rozwoju cywilizacji oraz codziennej działalności człowieka (zanieczyszczanie wody, powietrza, gleby)

– poszerzanie wiadomości na temat sposobów redukowania niekorzystnego wpływu na przyrodę przez działania proekologiczne i stosowanie różnych form ochrony przyrody

–  doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych, wykonywania prac plastyczno-technicznych, organizowania i sprzątania miejsca pracy

kształtowanie potrzeby reagowania na zauważone zagrożenie lub krzywdę wyrządzaną zwierzętom oraz empatycznego stosunku do świata przyrody

– kształtowanie postaw proekologicznych w codziennym życiu (segregacja odpadów, oszczędzanie wody i energii (np. zachowania z codziennego życia, udział w akcjach „sprzątanie świata”)

– kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć (stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi, podążanie za tokiem rozmowy)

– doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń

– wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: litery „g”, „G”

– kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów i tekstów z poznanych liter

– rozwijanie kreatywności i wyobraźni przez łączenie technik plastycznych

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 6.

  1. Strażnicy książek”           15.04 – 19.04.2024

– zachęcanie do aktywności ruchowej, zabaw na świeżym powietrzu oraz uprawiania sportu

– kształtowanie umiejętności dostrzegania różnic pomiędzy książkami

– kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi poprzez zachęcanie do opowiadania o swoich ulubionych książkach i bohaterach

– poszerzanie słownika czynnego i biernego związanego z tematyką książek, czytelnictwem

– doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem, po kolei i nie przeszkadzania innym podczas wypowiedzi

– wdrażanie do wypowiadania się w sposób zrozumiały, poprawny pod względem gramatycznym i logicznym

– doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny, oceny innych, z zastosowaniem adekwatnych określeń oraz wczuwaniem się w sytuację i odczucia danej osoby

– wdrażanie do przestrzegania reguł w grach planszowych (konstruowanie gier, ustalanie zasad, rozgrywanie gier zgodnie z przyjętymi regułami)

– wdrażanie do samodzielnego podejmowania decyzji oraz ponoszenia ich konsekwencji

– kształtowanie świadomości narodowej i poczucia dumy z faktu bycia Polakiem, przez dostrzeganie piękna: języka, literatury

– wdrażanie do odtwarzania według wzoru oraz do układania własnych kompozycji z mozaiki geometrycznej

KOMPETENCJE KLUCZOWE:  1., 8.

  1.   „Nasza Białoczerwona ”             22.04 – 26.04.2024

– wdrażanie do systematycznego uczestnictwa w organizowanych zabawach ruchowych i przestrzegania zasad zapewniających bezpieczeństwo

 – doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz utrwalenie właściwego kierunku kreślenia od lewej strony do prawej, od góry do dołu

– kształtowanie umiejętności opisywania emocji towarzyszących codziennym zdarzeniom, kontaktom z innymi ludźmi, z przyrodą, ze sztuką

– kształtowanie umiejętności zachowania się w sytuacji porażki i sukcesu innych

– kształtowanie świadomości przynależności narodowej i pełnienia różnych ról społecznych

– kształtowanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą

– wdrażanie do kontrolowania poprawności własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym, gramatycznym oraz podejmowania prób samodzielnej poprawy błędów

– kształtowanie umiejętności czytania – poznanie liter „f”, „F”

– kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski

– wdrażanie do postawy poszanowania symboli narodowych: flagi, godła i hymnu

– kształtowanie umiejętności śpiewania hymnu państwowego, z zachowaniem właściwej postawy ciała, zaznajamianie z sytuacjami, w których jest grany hymn państwowy

– kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania oraz zapisywania działań matematycznych za pomocą symboli matematycznych

– kształtowanie znajomości wybranych monet i banknotów, znaczenia pieniędzy w życiu codziennym

– kształtowanie świadomości przynależności społecznej i terytorialnej: moja rodzina, moje miasto, mój region, mój kraj

KOMPETENCJE KLUCZOWE:  6., 2., 1.