budzenie ciekawości i bezpieczeństwa  dziecka podczas eksperymentowania, działania oraz stymulowanie  jego: rozwoju, kreatywności, myślenia  i ekspresji w oparciu o dany kolor.

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”

Obszar 1 – Jestem i działam z innymi

Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 – Żyje w harmonii z przyrodą

Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 – Mówię i rozumiem

Obszar 6 – Będę czytać i pisać

Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

I    Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II   Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III  Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV  Poznawczy obszar rozwoju dziecka

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI

1.Dziecko dba o bezpieczeństwo swoje i innych na terenie przedszkola i  w sali podczas zabaw

2.Dziecko tworzy kompozycje plastyczne(rysuje, podejmuje próby cięcia  nożyczkami po linii, skleja)

3.Dziecko bierze udział w zabawach ruchowych ze śpiewem

4.Dziecko uczestniczy w zabawach,  w których odkrywa świat przez zabawę twórczą w oparciu o dany kolor

5.Dziecko rozwija kompetencje związane z samoobsługą, a w szczególności ubieranie się i rozbieranie podczas wyjść na teren przedszkola.

Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP


Piosenka
:

Misiowe tańce

 sł. Agnieszka Galica, muz. Magdalena Melnica-Sypko

Miś brązowy i miś biały będą z nami tańcowały.

Rączki w górę, rączki w bok, (dzieci wykonują odpowiednie ruchy rękami)

za misiami hop, hop, hop! (dzieci podskakują)

Tupu, tupu, tupią nóżki, (dzieci tupią)

raz i dwa tak klaszczą ręce. (dzieci klaszczą)

Dziś w kółeczko zatańczymy (dzieci poruszają się po obwodzie koła)

coraz szybciej, coraz prędzej. (dzieci poruszają się szybciej)

Miś brązowy i miś biały w tańcu nam się zadyszały.

Położyły się na brzuszku. (dzieci się kładą)

Ty odpocznij też, maluszku.

Wiersz:

„Dziwne rozmowy”- do słuchania i ćwiczeń ortofonicznych

W chlewiku mieszka świnka

i trąca ryjkiem drzwi.

Gdy niosę jej jedzenie

to ona: kwi, kwi, kwi.

Opodal chodzi kaczka,

co krzywe nóżki ma.

Ja mówię jej: „dzień dobry”

a ona: kwa, kwa, kwa.

Na drzewie siedzi wrona,

jest czarna, trochę zła.

Gdy pytam: jak się miewasz?

To ona: kra, kra, kra.

Przed budą trzy szczeniaczki

podnoszą straszny gwar!

Ja mówię cicho pieski!

A one: hau, hau, hau.