TEMATY EDUKACYJNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ:

1. JESTEM W PRZEDSZKOLU

CELE:

  • zapoznanie z wyglądem sali oraz rozmieszczeniem kącików tematycznych
  • współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie,
  • poznanie imion dzieci w grupy,
  • integrowanie się z grupą we wspólnej zabawie,
  • ustalenie zasad zachowania się i współżycia w grupie,
  • wdrażanie do dbania o porządek w sali.

2. JESTEM BEZPIECZNYM PRZEDSZKOLAKIEM

CELE:

  • zwrócenie uwagi na różne sposoby oznakowania przejścia dla pieszych,
  • ćwiczenia uważnego słuchania,
  • wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze,
  • utrwalanie wiadomości o znakach drogowych,
  • kształtowanie umiejętności oceny zachowania,
  • przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy,
  • zapoznanie ze znakiem graficznym cyfry 1,
  • poznanie pojęć: zdanie, sylaba.

3. CHCĘ BYĆ ZDROWY

CELE:

  • kształtowanie postaw prozdrowotnych,
  • rozwijanie postawy dbałości o higienę ciała,
  • ćwiczenie umiejętności cięcia nożyczkami,
  • zachęcanie do spożywania warzyw jako źródła witamin,
  • zapoznanie z liczbą 2 w aspekcie kardynalnym i porządkowym,
  • zapoznanie ze znakiem graficznym cyfry 2,
  • przygotowanie do nauki czytania.

WIERSZE I PIOSENKI DO NAUKI I SŁUCHANIA

„DUSZKI LEŚNE”

1. Żyją w lesie małe duszki,
które czyszczą leśne dróżki.
Mają miotły i szufelki
i do pracy zapał wielki.

Ref. Duszki, duszki, duszki leśne
wstają co dzień bardzo wcześnie
i ziewając raz po raz
zaczynają sprzątać las.

2. Piorą liście, myją szyszki,
aż dokoła wszystko błyszczy.
Muchomorom piorą groszki,
bo te duszki to czyścioszki.

Ref. Duszki, duszki, duszki leśne…

„POWITANIE” – sł. i muz. Krystyna Gowik

  1. Halo! Cześć! Stańmy wraz,
    aby było widać nas.
    Ręką wszystkim pomachamy
    i zajęcia zaczynamy!
    I zajęcia zaczynamy!
  2. Halo! Cześć! Ważny jest
    na dzień dobry miły gest.
    Więc uśmiechem się witamy
    i zajęcia zaczynamy!
    I zajęcia zaczynamy!

„PRZEDSZKOLNE ROZTERKI” – D. Kossakowska

Do przedszkola przyszły dzieci,
wszystkie roześmiane.
Zostawiły dzisiaj w domu
tatę oraz mamę.
Aż tu nagle… Co się dzieje?
Skąd te smutna minka?
Stoi w kącie, cicho płacząc
nieznana dziewczynka.
O, już Karol przy niej stoi,
pyta co się stało?
Już uśmiecha się,
pociesza, daje lalkę małą.
Buzia Zosi już się zmienia,
uśmiech się pojawia.
I już Zosia uśmiechnięta
z Karolem rozmawia.

„112 – NUMER ALARMOWY”

  1. Jedno połączenie,
    Czy się domyślicie?
    Może uratować
    Komuś cenne życie.

Ref: Jeden, jeden, dwa!
Jeden, jeden, dwa!
Numer ratunkowy,
Każde dziecko zna! / x2

  1. Gdy jest niebezpiecznie
    Musisz być gotowy,
    I zadzwonić pod ten
    Numer alarmowy!

Ref: Jeden, jeden, dwa!
Jeden, jeden, dwa!
Numer ratunkowy,
Każde dziecko zna! / x2