DZIECKO:

  • Kształtowanie nawyku stosowania form i zasad grzecznościowych ( zasad dobrych manier) w kontaktach z dziećmi i dorosłymi
  • Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci i zachowań społecznie akceptowanych,
  • Wyposażenie dzieci w wiedzę na temat savoir-vivre’u
  • Budowanie zachowań kulturalnych,
  • Budzenie wrażliwości na potrzeby drugiego człowieka,
  • Stosowanie form grzecznościowych i dobrych manier w życiu codziennym.
  • Poznanie i rozumienie znaczenia pojęć: savoir-vivre, dobre maniery, uprzejmość, szacunek, itp.
  • Doskonalenie sprawności manualnej poprzez wycinanie po śladzie

DZIECKO:

  • wypowiada się na temat swoich przeżyć i wspomnień
  • rozwija pamięć ucząc się wierszy
  • tańczy poznane tańce
  • zwiedzi szkołę podstawową
  • zachowuje się kulturalnie na wycieczce
  • maluje postać ludzką
  • czyta proste teksty (6-latki)
  • sprawnie ustawia się na scenie
  • przełamuje nieśmiałość
  • nabywa doświadczenia w roli aktora

DZIECKO:

  • odgaduje zagadki
  • słucha uważnie wiersza i odpowiada na pytania
  • wypowiada się pełnymi zdaniami
  • wypowiada się na temat ciekawych miejsc wakacyjnych
  • zna zasady bezpiecznego spędzaniu czasu w czasie wakacji
  • szanuje prawa innych w zabawie i zabawki
  • przelicza w zakresie do 10
  • porównuje liczebność
  • zauważa zmiany w przyrodzie latem

W naszym przedszkolu jest dobra wróżka,
spełnia marzenia, wszystkie nasze sny,
cudowna różdżka.
Otworzy ona nam, tajemna świata drzwi
i wyczaruje nam, same szczęśliwe dni.

Oto nasz świat dziecięcych marzeń,
pierwszych przyjaźni, miłych zabaw
i cudownych zdarzeń.
Kochamy cały świat, kwiaty, łąki, las,
gdyby zatrzymać tak, dziecięcych zabaw czas

RECYTACJA:
W naszym przedszkolu jest dobra wróżka,
spełnia marzenia, wszystkie nasze sny,
cudowna różdżka.
Otworzy ona nam, tajemna świata drzwi
i wyczaruje nam, same szczęśliwe dni.

Starszej pani ustąp miejsca w autobusie,
Kiedy jesz, nie mlaskaj, zamknij buzię
Mów dzień dobry oraz powiedz – do widzenia
I przepraszam – to słowo dużo zmienia

Kiedy czegoś chcesz, to poproś o to grzecznie
Gdy gdzieś wchodzisz, zapukaj tam koniecznie
Jak ktoś mówi, nie przerywaj, to nieładnie
Pomóż podnieść, gdy komuś coś upadnie

Te zasady niech poznają wszystkie dzieci
Kto je pozna ten przykładem jasno świeci
Savoir vivre’u to zasady najważniejsze
Z nimi życie jest o wiele przyjemniejsze

Nóż jest w prawej a widelec w lewej ręce
Nie wyśmiewaj się z kolegów nigdy więcej
Kiedy kaszlesz albo kichasz zasłoń buzię
A nie powie nikt do Ciebie – Ty łobuzie!

Kiedy czegoś chcesz, to poproś o to grzecznie
Gdy gdzieś wchodzisz, zapukaj tam koniecznie
Jak ktoś mówi, nie przerywaj, to nieładnie
Pomóż podnieść, gdy komuś coś upadnie.

  1. Przedszkola czas już minął nam i jest tak jakoś smutno,
    a nasza pani w kącie łka, bo rozstać nam się trudno
    Patrzymy na nią z żalem tak, a w oczach pełno łez
    Jesteśmy znowu w sali, gdzie wspomnień tyle jest.

REF.
W jednym uścisku złączmy dłonie,
niech wszystkie panie przyjdą też
I tak się wspólnie pożegnamy,
przedszkola nadszedł kres.

  1. W serduszkach naszych pamięć tkwi o dniach spędzonych tutaj
    Tak dobrze razem było nam w przedszkolnych ciepłych murach
    W przedszkolu Wasz ostatni dzień, rozstania nadszedł czas
    i powolutku, cicho, już opuszczacie nas.

REF.
W jednym uścisku złączmy dłonie,
niech wszystkie panie przyjdą też
I tak się wspólnie pożegnamy,
przedszkola nadszedł kres.