„Polska – moja ojczyzna”
Podstawa Programowa:
Obszar I Fizyczny
Obszar IV Poznawczy
Obszar III Społeczny
Obszar II Emocjonalny
Materiał programowy: „Kocham przedszkole”
Obszary działalności dziecka
Żyję zdrowo i bezpiecznie
Mówię i rozumiem
Jestem odbiorcą i twórcą
Myślę i działam matematycznie
Jestem i działam z innymi
Przewidywane umiejętności dzieci:
-dzieli wyrazy na sylaby
-rozpoznaje literę „D”, „d”, wyszukuje ją w tekście
-rozróżnia głoskę „d” na początku prostych fonetycznie wyrazów
-wypowiada słowa rozpoczynające się na głoskę „d”
-kreśli literę „D”, „d” w powietrzu, na dywanie, materiale sypkim, po śladzie
-doskonali orientację w przestrzeni i koordynację wzrokowo-ruchową
-współdziała w grupie, zespole, parze
-sprawnie reaguje na sygnały dźwiękowe, wzrokowe, obrazkowe
-ilustruje ruchem treść opowiadania
– wie, jak się nazywa stolica Polski
– pozna legendę o powstaniu Warszawy
– potrafi nazwać herb Warszawy i jej niektóre zabytki (Zamek królewski, Pałac Kultury i Nauki, Łazienki, pomniki)
-tańczy podstawowy krok tańca ludowego ( „Krakowiak” )
– potrafi ozdobić Syrenkę wykorzystując różne techniki plastyczne
-porządkuje stolik po zakończonej pracy
– potrafi dostrzecwybrany kształt wśród cech przedmiotów
– polisensorycznie doświadcza kształtu, zapamiętuje, nazywa go
– pozna legendę o powstaniu miasta Krakowa
– pozna wybrane zabytki starego grodu (Rynek, Wawel, Kościół Mariacki)
-potrafi połączyć poszczególne elementy za pomocą kleju
-doskonali sprawność posługiwania się nożyczkami przy nacinaniu rolki, wycinaniu elementów (skrzydła, ogon)
-ćwiczy sprawność małej motoryki podczas zagniatania krawędzi złożenia
-zna symbole narodowe