„Polska – moja ojczyzna”

Podstawa Programowa:

Obszar I Fizyczny

Obszar IV Poznawczy

Obszar III Społeczny

Obszar II Emocjonalny

Materiał programowy:  „Kocham przedszkole”

Obszary działalności dziecka

Żyję zdrowo i bezpiecznie

Mówię i rozumiem

Jestem odbiorcą i twórcą

Myślę i działam matematycznie

Jestem i działam z innymi

Przewidywane umiejętności dzieci:

-dzieli wyrazy na sylaby

-rozpoznaje literę „D”, „d”, wyszukuje ją w tekście

-rozróżnia głoskę „d” na początku prostych fonetycznie wyrazów

-wypowiada słowa rozpoczynające się na głoskę „d”

-kreśli literę „D”, „d” w powietrzu, na dywanie, materiale sypkim, po śladzie

-doskonali orientację w przestrzeni i koordynację wzrokowo-ruchową

-współdziała w grupie, zespole, parze

-sprawnie reaguje na sygnały dźwiękowe, wzrokowe,  obrazkowe

-ilustruje ruchem treść opowiadania

– wie, jak się nazywa stolica Polski
– pozna legendę o powstaniu Warszawy
– potrafi nazwać herb Warszawy i jej niektóre zabytki (Zamek królewski, Pałac Kultury i Nauki, Łazienki, pomniki)

-tańczy podstawowy krok tańca ludowego (  „Krakowiak” )
– potrafi ozdobić Syrenkę wykorzystując różne techniki plastyczne
-porządkuje stolik po zakończonej pracy
– potrafi dostrzecwybrany kształt wśród cech przedmiotów
– polisensorycznie  doświadcza kształtu, zapamiętuje,  nazywa go
– pozna legendę  o powstaniu miasta Krakowa
– pozna wybrane zabytki starego grodu (Rynek, Wawel, Kościół Mariacki)
-potrafi połączyć poszczególne elementy za pomocą kleju
-doskonali sprawność posługiwania się nożyczkami przy nacinaniu rolki, wycinaniu elementów (skrzydła, ogon)
 -ćwiczy sprawność małej motoryki podczas zagniatania krawędzi złożenia

-zna symbole narodowe