Cele dydaktyczno – wychowawcze:

  • poznanie znaczenia słów „ być tolerancyjnym”
  • poznanie nazw wybranych mieszkańców łąki
  • poznanie wybranych wiadomości na temat pszczół
  • poznanie głosów wybranych mieszkańców łąki
  • nauka rozpoznawania elementów świata fizyki w odniesieniu do realnej rzeczywistości

Wiersz I. Suchorzewskiej, pt. ”Na łące”

Gdy się zmęczysz, po zabawie,

Brzuszkiem połóż się na trawie:

Słońce świeci, wiatr powiewa,

Trawy wielkie aż do nieba,

Miodem pachnie cała łąka.

Patrz – tam żuk, a tu biedronka,

Dalej mrówka, niby w lesie,

Jakiś wielki ciężar niesie. (…)

Między źdźbłami, w świetle słonka

Pajęczyna jak koronka.

Pająk ją bez przerwy snuje,

Nic go więcej nie zajmuje…

Jeszcze dalej widzisz znowu

Gąsienicę kolorową.

Gryzie listek, łeb przechyla.

Wiesz, że zmieni się w motyla?

Słyszysz bąka bas głęboki?

Zbiera z kwiatów słodkie soki.

Złota pszczoła cicho brzęczy.,

Chce mieć miodu jak najwięcej

Do wieczora od poranku

Zbiera, nosi bez ustanku….

Gdy się zmęczysz, po zabawie,

Zajrzyj, co się dzieje w trawie:

Czy to piątek, czy sobota

W trawach, w kwiatach wre robota!

Niech żyją wakacje – tekst piosenki
Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.
Pojedzie z nami piłka
i kajak, i skakanka,
będziemy grać w siatkówkę
od samiutkiego ranka.
Gorące, złote słońce
na ciemno nas opali,
w srebrzystej, bystrej rzece
będziemy się kąpali.
Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.