ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY

-doskonalenie słuchu fonematycznego

-doskonalenie techniki czytania

-doskonalenie sprawności manualnych

-zachęcenie do bezpiecznej zabawy na śniegu

-zachęcanie do kulturalnego odnoszenia się do siebie

-doskonalenie umiejętności pisania w liniaturze (chętne dzieci)

– wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami

-zwrócenie uwagi na znaczenie przyjaźni w życiu człowieka

-rozwijanie umiejętności dokonywania operacji matematycznych

– doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat w sposób plastyczny

– doskonalenie umiejętności porządkowania cyfr od najmniejszej do największej i od największej do najmniejszej

– wzbogacanie słownictwa o treści niedostępne bezpośredniej obserwacji

– doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych

-doskonalenie umiejętności klasyfikowania i segregowania figur według wielkości, kształtu, koloru

-rozwijanie inwencji twórczej podczas rysowania

-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i wyobraźni twórczej

– wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych

-zachęcanie do wielozdaniowych wypowiedzi na określony temat

„Bałwanek” – piosenka

I Kiedy zima jest na dworze,

płatki śniegu lecą z nieba.

Grubą czapkę, rękawice,

ciepłe buty włożyć trzeba.

Ref: Mroźna zima nas zaprasza.

Można lepić dziś bałwana.

Można bawić się wesoło,

zrobić śniegowego pana. /2x

II Utoczymy zaraz kule.

Jedną małą i dwie duże.

Ma już oczy, nos, kapelusz,

starą miotłę trzyma w górze.

Ref: Mroźna zima…

III Stoi bałwan na podwórku.

Uśmiech ma na swojej twarzy.

Ktoś powinien go odwiedzić,

bałwan ciągle o tym marzy.

Ref: Mroźna zima…

„Lubię zimę” – wiersz

Lubię, gdy na dworze śnieg i mróz króluje.

Wtedy na wyprawę nam ochotę iść.

Chodzić po alejkach, w zaspach śniegu tonąć,

patrzeć czy nie został dębu suchy liść.

Liczyć płatki śniegu co w słońcu się mienią,

słuchać szumu wiatru co w gałęziach gra.

Co kołysze wróble i ze  śniegiem tańczy…

Wietrzyk lubi zimę chyba tak jak ja.