ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY
-doskonalenie słuchu fonematycznego
-doskonalenie techniki czytania
-doskonalenie sprawności manualnych
-zachęcenie do bezpiecznej zabawy na śniegu
-zachęcanie do kulturalnego odnoszenia się do siebie
-doskonalenie umiejętności pisania w liniaturze (chętne dzieci)
– wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami
-zwrócenie uwagi na znaczenie przyjaźni w życiu człowieka
-rozwijanie umiejętności dokonywania operacji matematycznych
– doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat w sposób plastyczny
– doskonalenie umiejętności porządkowania cyfr od najmniejszej do największej i od największej do najmniejszej
– wzbogacanie słownictwa o treści niedostępne bezpośredniej obserwacji
– doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych
-doskonalenie umiejętności klasyfikowania i segregowania figur według wielkości, kształtu, koloru
-rozwijanie inwencji twórczej podczas rysowania
-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i wyobraźni twórczej
– wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych
-zachęcanie do wielozdaniowych wypowiedzi na określony temat
„Bałwanek” – piosenka
I Kiedy zima jest na dworze,
płatki śniegu lecą z nieba.
Grubą czapkę, rękawice,
ciepłe buty włożyć trzeba.
Ref: Mroźna zima nas zaprasza.
Można lepić dziś bałwana.
Można bawić się wesoło,
zrobić śniegowego pana. /2x
II Utoczymy zaraz kule.
Jedną małą i dwie duże.
Ma już oczy, nos, kapelusz,
starą miotłę trzyma w górze.
Ref: Mroźna zima…
III Stoi bałwan na podwórku.
Uśmiech ma na swojej twarzy.
Ktoś powinien go odwiedzić,
bałwan ciągle o tym marzy.
Ref: Mroźna zima…
„Lubię zimę” – wiersz
Lubię, gdy na dworze śnieg i mróz króluje.
Wtedy na wyprawę nam ochotę iść.
Chodzić po alejkach, w zaspach śniegu tonąć,
patrzeć czy nie został dębu suchy liść.
Liczyć płatki śniegu co w słońcu się mienią,
słuchać szumu wiatru co w gałęziach gra.
Co kołysze wróble i ze śniegiem tańczy…
Wietrzyk lubi zimę chyba tak jak ja.