Główne zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc grudzień:

− rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich, wyciągania wniosków

na podstawie ich treści, oceny postępowania bohaterów, budowania wypowiedzi na

określony temat poprawnej pod względem gramatycznym i logicznym, ładnego

recytowania zapamiętanych tekstów dotyczących św.Mikołaja, pisanie listu do św.

Mikołaja, poznanie historii św. Mikołaja;

− stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez

eksponowanie wyrazów do czytania globalnego

oraz wprowadzanie liter r, R, s, S, y i czytanie sylab, wyrazów, krótkich tekstów słownoobrazkowych;

− budzenie wrażliwości dzieci na konieczność niesienia pomocy, np. zwierzętom podczas

okresu zimowego;

− kształtowanie postaw prozdrowotnych i związanych z bezpieczeństwem przez dobór

odpowiedniego ubrania do panujących warunków atmosferycznych oraz określanie

bezpiecznych sposobów zabawy na śniegu i lodzie;

− rozwijanie umiejętności muzycznych i wokalnych przez naukę nowych piosenek „Kochany Panie Mikołaju””, „Chojka” – zwrócenie uwagi na ładny i melodyjny śpiew, a także stwarzanie możliwości podejmowania aktywności

muzycznej: gra na instrumentach, improwizowanie ruchem, dźwiękiem, integrowanie

muzyki z plastyką;

− kształtowanie postaw patriotycznych przez ukazywanie polskich tradycji związanych

ze świętami Bożego Narodzenia: kolacja wigilijna, potrawy, sposób nakrywania stołu;

− stwarzanie okazji do rozwijania aktywności twórczej dzieci – aranżowanie przestrzeni

z wykorzystaniem prac wykonanych w zespołach lub indywidualnie;

− rozwijanie myślenia operacyjnego – uświadamianie następstwa dni tygodnia

i miesięcy; posługiwanie się pojęciami wczoraj, dzisiaj, jutro, nazwami dni tygodnia

i miesięcy; poznanie sposobów mierzenia czasu; zabawy zegarem – odczytywanie

pełnych godzin; ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu na konkretach i zbiorach

zastępczych; posługiwanie się modelami pieniędzy w sytuacji zabawy;

− wprowadzenie cyfry 6, 7 i znaku +; kodowanie i dekodowanie informacji za pomocą

symboli, cyfr 1–7 i znaków +, – , =;

  Piosenka „Kochany Panie Mikołaju” :
  Kochany Panie Mikołaju
My tak czekamy każdej zimy
Dlaczego zawsze Pan przychodzi do nas
Gdy śpimy? Czy to już musi tak pozostać?
Czy to jest w księgach zapisane?
Ja od prezentu bym wolała
Spotkanie z Panem I wiem od dzieci, że z radością
Chciały wysłuchać Pana głosu
W mróz ogrzejemy Panu uszy
Piosenką gorącą jak rosół!
Hu, hu, ha, ha, ha Hu, hu, ha, hu, hu, ha, nasza zima zła!
Ale zima z Mikołajem jest pachnącym, ciepłym majem!
Hu, hu, ha, hu, hu, ha, nasza zima zła!
Ale zima z Mikołajem jest pachnącym, ciepłym majem!
Zawsze bądź wśród nas
Mikołaju, Mikołaju, Mikołaju nasz! Kochany Panie Mikołaju
Dziewczynka z bardzo smutną minką
Pyta mnie o to, czy Pan znajdzie
Prezent pod choinką? Czy ktoś o Panu nie zapomni
Że Panu smutno będzie potem
Dzieci chcą Panu dać w prezencie
Serca szczerozłote Takie serduszka pięknie grzeją
W długich podróżach wśród zamieci
Dzieci są Pana Mikołajem
A Pan jest Mikołajem dzieci
Hu, hu, ha, ha, ha Hu, hu, ha, hu, hu, ha…  
   „Choinki” – wiersz  
Choinki wyszły na spacer.
Każda jest wystrojona.
Bombkami i łańcuchami
bogato przyozdobiona.
Wszystkie pięknie ubrane
i światełkami świecące.
Składamy przy nich życzenia
prosto z serca płynące.
Przynoszą nam dzisiaj radość
szczęście i coś miłego.
Niech w sercu każdego człowieka,
zostanie coś dobrego.      
  Choinka Dekoracje do Przedszkola na Boże Narodzenie