Umiejętności dziecka:

  1. Poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach.
  2. Nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych.
  3. Posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała: prawalewaw prawow lewonadpodprzedzamiędzy.
  4. Poznawanie zawodów służących bezpieczeństwu całego społeczeństwa (policjant, ratownik, strażak).
  5. Wdrażanie do stosowania zasad bezpieczeństwa w przedszkolu i na ulicy – utrwalanie zasad poruszania się po chodniku i przechodzenia przez jezdnię.
  6. Rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie, dłuższego wypowiadania się na temat ilustracji.
  7. Rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie kształtów figur geometrycznych, liter i wyrazów (czytanie globalne).
  8. Rozwijanie percepcji słuchowej przez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek oaui, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie.

PIOSENKA

„Przedszkolak”; muz. Jarosław Woźniewski, sł. Dorota Kossakowska.

I Bracia mówią jesteś mały,
chodzisz jeszcze do przedszkola.
Ciągle tylko chcesz się bawić,
tak jak Kasia oraz Ola.
Ref: Jestem jeszcze przedszkolakiem.
Zmienię kiedyś cały świat.
Jestem dobry i wesoły,
chociaż mam niewiele lat.
II Umiem liczyć, znam kolory.
I nazywam też figury.
Umiem rzucać już do celu. Umiem skoczyć też do góry. Ref: Jestem jeszcze…

Wiersz „Mądry przedszkolak”

Mądry przedszkolak przykładem świeci –
zawsze jest grzeczny dla innych dzieci.
Nie krzyczy na nie, nawet gdy zły jest
i ich nie szturcha, ani nie bije.
Chce coś od innych – grzecznie poprosi
i się z szacunkiem do nich odnosi.
Jak z tego widać, nie trzeba wiele,
by wszystkich dzieci być przyjacielem.