Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na 24.10.- 28.10.2022r.
Temat kompleksowy: Zwierzęta z wiejskiego podwórka
Przewidywane umiejętności dzieci:
– Dziecko wymienia nazwy zwierząt z wiejskiego podwórka oraz ich młodych
– Dziecko opisuje wygląd poszczególnych zwierząt
– Dziecko naśladuje odgłosy zwierząt wiejskich
– Dziecko wymienia produkty, które pozyskujemy z mleka
– Dziecko śpiewa piosenkę razem z grupą
– Dziecko recytuje wiersz
– Dziecko rozpoznaje znak graficzny litery M, m oraz cyfry 4
– Dziecko dokonuje syntezy i analizy wyrazów
– Dziecko tworzy zbiory
– Dziecko wykonuje prace plastyczne różnymi technikami
Obszary działalności dziecka z programu ,,Kocham przedszkole”:
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 6 – Będę czytać i pisać
Obszar 7 – Jestem twórcą i odbiorcą
Obszary podstawy programowej:
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PIOSENKA ,,Na podwórku”
1. Na podwórku na wsi jest mieszkańców tyle,
że aż gospodyni trudno zliczyć ile.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki, i indyki, i indyczki.
Jest tu kwoka z kurczętami, mama kaczka z kaczętami.
Piękny kogut Kukuryk i kot Mruczek, i pies Bryś.
Więc od rana słychać wszędzie: kukuryku, kwa, kwa, gę, gę,
hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul – podwórkowy chór.
2. Koń kasztanek w stajni, a w oborze krowa,
tam w zagrodzie owce i brodata koza.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki, i indyki, i indyczki.
Jest tu kwoka z kurczętami, mama kaczka z kaczętami.
Piękny kogut Kukuryk i kot Mruczek, i pies Bryś.
Więc od rana słychać wszędzie: kukuryku, kwa, kwa, gę, gę,
hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul – podwórkowy chór.
3. A tu są króliki i duże, i małe,
łaciate i szare, i czarne i białe.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki, i indyki, i indyczki.
Jest tu kwoka z kurczętami, mama kaczka z kaczętami.
Piękny kogut Kukuryk i kot Mruczek, i pies Bryś.
Więc od rana słychać wszędzie: kukuryku, kwa, kwa, gę, gę,
hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul – podwórkowy chór.
WIERSZ ,,Na wiejskim podwórku”
Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda zgubiła swoje dzieciątko!
Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowę – łaciate cielątko,
Kozę – rogate koźlątko,
Owcę – kudłate jagniątko,
Świnkę – różowe prosiątko,
Kurkę – pierzaste kurczątko,
Gąskę – puchate gąsiątko,
Kaczkę – płetwiaste kaczątko.
Znalazło mamę każde dzieciątko.
Stanisław Kraszewski
Program wychowania przedszkolnego ,,Kocham przedszkole”
M. A. Pleskot, A. Staszewska – Mieszek WSIP
Plan opracowała: Karolina Borowicz