Obszary podstawy programowej
1. Fizyczny Obszar Rozwoju Dziecka
2. Emocjonalny Obszar Rozwoju Dziecka
3. Społeczny Obszar Rozwoju Dziecka
4. Poznawczy Obszar Rozwoju Dziecka
„Święta majowe” 2-5.05.2023r
• tworzenie kącika patriotycznego przy okazji świąt narodowych i ważnych dla kraju wydarzeń
• wymienianie symboli narodowych, wyróżnianie ich spośród symboli innych państw
• słuchanie i podejmowanie prób zespołowego śpiewania hymnu państwowego z zachowaniem właściwej postawy ciała
• znajomość sytuacji, w których jest grany hymn państwowy
• przedstawianie postaci literackich oraz treści książek, opowiadań z wykorzystaniem przekazu pozawerbalnego i innych znanych alternatywnych sposobów komunikacji
• znajomość nazwisk wybitnych Polaków oraz ich dokonań
• doskonalenie umiejętności liczenia do dziesięciu na palcach oraz przedmiotach zastępczych
• poznawanie liter drukowanych, małych i wielkich, uczestnictwo w procesie alfabetyzacji – litera „f”, „F”
• dokonywanie analizy i syntezy sylabowej i głoskowej prostych wyrazów
• wykonywanie prac plastycznych odzwierciedlających barwy narodowe, wygląd flagi, godła
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 6.,8.
„Jestem Europejczykiem” 8-12.05.2023r
• poznawanie i odtwarzanie układów tanecznych z wybranych krajów Europy oraz innych regionów świata
• wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, obserwacjami, muzyką, sztuką ludową, wyobraźnią i fantazją
• poszerzanie wiedzy i rozbudzanie zainteresowania krajami Unii Europejskiej
• rozumienie, że rodziny mogą mieć odmienne zwyczaje, tradycje i status materialny
• doskonalenie umiejętności wyrażania trafnych ocen, odnoszących się do wartości drugiego człowieka
• zwracanie uwagi na różnice i podobieństwa między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu
• przedstawianie postaci literackich oraz treści książek, opowiadań z wykorzystaniem przekazu pozawerbalnego i innych znanych alternatywnych sposobów komunikacji
• kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć: stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi, podążanie za tokiem rozmowy
• dostrzeganie symetrii we wzorach i umiejętność dorysowywania symetrycznie brakujących elementów
• porządkowanie przedmiotów według długości wzrastającej lub malejącej ze stosowaniem określeń stopniujących
• określanie słowem wzajemnego położenia przedmiotów w przestrzeni z zastosowaniem pojęć dotyczących kierunku
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 2., 5., 6., 8.
” Wiosna w pełni” 15-19.2023r
- zdobywanie informacji na temat roślin i zwierząt żyjących w wybranych środowiskach
- dostrzeganie pozytywnego wpływu niektórych zwierząt na środowisko
- systematyczne obserwacje, badanie okazów zgromadzonych w kąciku przyrody oraz opisywanie wrażeń, porównywanie, wyciąganie wniosków
- dostrzeganie etapów rozwoju roślin: drzew owocowych, roślin kwiatowych i cebulowych
- rozpoznawanie i nazywanie wiosennych kwiatów, drzew i krzewów
- poznawanie etapów rozwoju niektórych zwierząt (żaby, motyla, ptaka)
- opisywanie emocji towarzyszących codziennym zdarzeniom, kontaktom z innymi ludźmi, z przyrodą, ze sztuką
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
- ilustrowanie zdarzeń, pojęć i zjawisk za pomocą komunikatów niewerbalnych
- wzbogacanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi słownych, opisywania obrazków, przedmiotów, cech, czynności, emocji
- wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, obserwacjami, muzyką, sztuką ludową, wyobraźnią i fantazją
- odtwarzanie układu elementów według wzoru lub instrukcji
- poznawanie liter drukowanych małych i wielkich, uczestnictwo w procesie alfabetyzacji – litera „ł”, „Ł”
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 3., 4., 5.
„Rodzina to skarb” 22-26.05.2023r
• wzbogacenie słownika czynnego i biernego związanego z daną tematyką
• doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie „10”
• rozwijanie orientacji przestrzennej, poprawne stosowanie określeń „w prawo”, „w lewo”, „do przodu”, „do tyłu”
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem, po kolei i nieprzeszkadzania innym podczas wypowiedzi
• rozwijanie zainteresowania historią własnej rodziny
• tworzenie drzewa genealogicznego, poznanie stopni pokrewieństwa między członkami rodziny
• zachęcanie do estetycznego wykonywania prac plastycznych, zwracanie uwagi na planowanie rysunku na całej powierzchni kartki, sprzątanie po skończonej pracy
• wdrażanie do wypowiada się w sposób zrozumiały i poprawny pod względem gramatycznym i fleksyjnym
• udział w zabawach kształtujących umiejętność rozpoznawania liter, zachęcających do odczytywania sylab, krótkich wyrazów
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 5., 3.