PODSTAWA PROGRAMOWA:
OBSZAR I FIZYCZNY
OBSZAR II EMOCJONALNY
OBSZAR III SPOŁECZNY
OBSZAR IV POZNAWCZY
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
-dz. wymienia przykłady zabaw, w które można bawić się nad morzem
-dz. wypowiada się na temat sposobu spędzania wakacji pod namiotem oraz ulubionych zabaw
-dz. wykonuje żaglówkę
-dz. uczestniczy ćwiczeniach ruchowych
-dz. powtarza tekst, stosując zmiany dynamiczne i pokazując go ruchem
-dz. zgodnie współdziała z rówieśnikami podczas zabaw
-dz. liczy pociągi, muszle, kropki na kostce i wykonuje tyle samo kroków
-dz. Odpowiada na pytania dotyczące tekstu
PIOSENKA:
„Kolorowe lato”
Jak zwykle co roku o tej samej porze
z walizkę zjawiło się lato nad morzem
rzuciło promyków złocistych tysiące
porwało do tańca motyle na łące.
Ref: Kolorowe lato
lato kolorowe
włożyło słomkowy kapelusz na głowę.
Gdy kapelusz zdejmie
sypnie pomysłami
nie będzie w wakacje nikt nudził się z nami.
WIERSZ:
„Wakacyjne marzenia”
Chciałbym pojechać w góry,
strumyk cichutko płynie.
Chciałbym zobaczyć kwiaty,
co rosną w górskiej dolinie.
Chciałbym poznawać szlaki,
patrzeć na szczyty w oddali.
Chciałbym podczas spacerów
liczyć owieczki na hali.
Chciałbym kolejką jechać,
poznawać życie górali.
Chciałbym, by polskie góry
wszyscy dokoła kochali.