PODSTAWA PROGRAMOWA:
OBSZAR I FIZYCZNY
OBSZAR II EMOCJONALNY
OBSZAR III SPOŁECZNY
OBSZAR IV POZNAWCZY
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
-dz. wie dlaczego w okresie zimowym należy dokarmiać ptaki
-dz. uważnie słucha opowiadania
-dz. przelicza posługując się liczebnikami porządkowymi w zakresie 3 i większym
-dz. rozróżnia i nazywa ptaki(wróbel, sikorka, gil)
-dz. obrazuje tekst piosenki ruchem
-dz. odpowiednio reaguje na ustalone sygnały
-dz. słucha uważnie poleceń nauczyciela
WIERSZ:
„Zima w karmniku” Iwona Fabiszewska
Dziś w karmniku gwar i rwetes.
Ptaki przyleciały,
bo im rano przedszkolaki
ziarno wysypały.
Widać więc przysmaków wiele,
na drucie słoninkę,
ziarna słonecznika, płatki,
pyszną jarzębinę.
Każdy coś dla siebie znajdzie
i głód zaspokoi.
Dzięki dzieciom żaden ptaszek
zimy się nie boi.
Nawet mała sikoreczka,
co ma żółty fraczek,
jest szczęśliwa,
bo znalazła dla siebie przysmaczek.
PIOSENKA:
„Zwierzęta zimą”
1.W lesie zimny wicher, taki wielki mróz,
śnieg od rana pada,zima przyszłą już.
Ref.A zwierzęta zimą ciężki mają los,
kiedy srogi mróz mocno szczypie w nos!
II.Sarny i zające nie mają co jeść,
pod suchymi liśćmi cicho zasnął jeż.
Ref.A…
III. Zając kuli uszy,tak dziś zimno mu,
niedźwiedź się układa do długiego snu.
Ref.A..