OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 6 – Będę czytać i pisać
Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
TEMAT: NOWY ROK
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI
- Dz. poznaje tradycje związane z pożegnaniem Starego Roku i powitaniem Nowego Roku.
- Dz. poznaje wygląd i nazwy różnych rodzajów zegarów (klepsydra, zegar słoneczny, elektroniczny, tarczowy).
- Dz. wypowie się na temat obrazka, ilustracji.
- Dz. zna nazwy dni tygodnia, pór roku oraz kolejność ich występowania.
- Dz. stosuje pojęcia związane z następstwem czasu: wczoraj, dzisiaj, jutro.
TEMAT EDUKACYJNY: „KOSMOS PODRÓŻ DO GWIAZD”
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI
- Dz. wie, że słońce znajduje się w centrum Układu Słonecznego.
- Dz. poznaje planety i ich cechy charakterystyczne.
- Dz. poznaje obraz graficzny litery „P”, „p”.
- dz. układa i kontynuuje podany rytm.
- Dz. uczestniczy aktywnie w uroczystościach i zabawach organizowanych na terenie przedszkola.
- Dz. poznaje zwyczaje związane z karnawałem.
TEMAT EDUKACYJNY: BABCIA I DZIADEK TO SKARB
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI
- Dziecko używa zwrotów oznaczających stopień pokrewieństwa, np. : babcia, dziadek, siostra, brat.
- Dziecko wie, że należy szanować starsze osoby
- Dziecko wypowiada się na temat najbliższych, odpowiada na pytania analizujące treść utworów z literatury dziecięcej
- Dziecko wykonuje upominki dla najbliższych
- Dziecko przelicza używając liczebników porządkowych
- Dziecko poznaje obraz graficzny litery S, s
- Dziecko śpiewa piosenki ilustrując ich treść.
- Dziecko bierze aktywny udział w uroczystościach przedszkolnych.