TEMAT: „TOYS – zabawki”
- POZNANIE SŁOWNICTWA „TOYS” – oglądanie prezentacji pt. „My toys”.
Podczas oglądania filmiku powtarzajcie nazwy zabawek w języku angielskim.
W szczególności proszę skupić uwagę na nazwy tych wybranych zabawek:
– a ball – piłka
– a train – pociąg
– a robot – robot
– a plane – samolot
– a car – samochód
– a doll – lalka
– a teddy bear – miś pluszowy
– blocks – klocki
- „My toys” – zabawa w szukanie i nazywanie zabawek w swoim pokoju.
Poszukajcie w swoim pokoju wybranych zabawek i wspólnie z rodzicami lub samodzielnie nazwijcie je w języku angielskim.
- Zabawy z piosenką „Teddy Bear, Teddy Bear Turn Around” – Bounce Patrol.
Najpierw obejrzyjcie wideo z piosenką, następnie włączcie się aktywnie do zabawy wykonując czynności pokazywane przez misia:
– turn around – obróć się
– touch the ground – dotknij ziemi / podłogi
– fly a kite – puszczaj latawiec
– ride a bike – jedź na rowerze
– climb a tree – wspinaj się na drzewo
– watch tv – oglądaj telewizję
– go upstairs – idź do góry po schodach
– comb your hair – czesz swoje włosy
– play the drums – graj na perkusji
– shake your bum – potrząśnij pupą
– jump up high – podskocz wysoko
– say goodbye – powiedz „do widzenia”
- Oglądanie bajki ze Stevem i Maggie pt. „Dangerous toys” (Niebezpieczne zabawki)
- Karta pracy on-line „BODY PARTS teddy bear”
Polecenie: Listen and draw a line (Posłuchaj I narysuj linię). Najpierw słuchamy nazwy części ciała (klikamy na szary prostokąt), potem najeżdżamy myszką na nazwę. Gdy pojawi się żółty ołówek, rysujemy linię od tej nazwy do odpowiedniej części ciała misia. Na koniec sprawdzamy odpowiedzi – klikamy na napis „Finish!!”, a następnie na „Check my answers” po lewej stronie.
Have Fun!!! Udanej zabawy!!!