Temat kompleksowy: „Jesień – czas przygotowań do zimy”- poznajemy zwyczaje zwierząt leśnych„
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”
Obszar 1 -Jestem i działam z innymi
Obszar 2 -Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 -Działam w harmonii z przyrodą
Obszar 4 -Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 -Mówię i rozumiem
Obszar 6 -Będę czytać i pisać
Obszar 7 -Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI
1. Dziecko wie, że las jest domem wielu zwierząt
2. Dziecko zna i nazywa zwierzęta leśne
3. Dziecko potrafi budować dłuższe zdania, wypowiadać się na temat obejrzanego filmu edukacyjnego TIK-„Poznajemy życie i zwyczaje jeża”
4.Dziecko klasyfikuje zwierzęta: leśne, morskie, ptaki, owady
-orientuje się w przestrzeni w stosunku do swojego ciała
5.Dziecko wycina obrazki po wyznaczonej linii, układa historyjkę obrazkową , buduje dłuższe wypowiedzi
Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ”
Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek WSiP
Piosenka „Jeż”
1.W lesie mieszka mały jeż
bardzo dziwny z niego zwierz,
bo gdy ktoś go zdenerwuje,
to kolcami wtedy kłuje.
Nie dotykaj jeża nie,
bo pokłuje Cię.
2.Zimą jeżyk słodko śpi,
coś miłego mu się śni,
wicher wieje , mróz na dworze,
a on sobie siedzi w norze.
Czeka na cieplejsze dni
na wiosenne dni.
Jesienne zwyczaje (wiersz do słuchania)
1.Ptaszek już nie śpiewa, liść opada z drzewa,
Żabki już ziewają i niedźwiadek ziewa.
Prześpią sobie smacznie zimową pogodę
przyśni im się łąka , przyśni im się miodek
2.Ruda wiewióreczka znalazła orzeszek,
ale go nie zjadła, do z spiżarni niesie.
Zostawiła w dziupli na trudniejsze czasy,
bo warto przed zima porobić zapasy.
3.Jaskółeczka mała już się pożegnała,
leci hen za morze, choćby zostać chciała.
Będzie pewnie tęsknić, ale się nie smuci,
bo gdy przyjdzie wiosna, to do gniazda wróci.