Temat kompleksowy: ,,Jesień w sadzie i na talerzu” – poznajemy owoce, które zbieramy jesienią w sadzie

Przewidywane umiejętności dzieci:

– Dziecko wymienia owoce rosnące w sadzie.

– Dziecko odpowiada na pytania do treści opowiadania.

– Dziecko układa podany rytm (jabłko, gruszka, gruszka…).

– Dziecko uczestniczy w zabawach ruchowych z wykorzystaniem chusty animacyjnej.

– Dziecko wykonuje prace plastyczne różnymi technikami przy

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”

Obszar 1 – Jestem i działam z innymi

Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą

Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 – Mówię i rozumiem

Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ                            

I   Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II  Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP

WIERSZ

,,Warzywa z grządki” (M. Szeląg)

Oberwiemy strączki,

wyrwiemy pietruszki,

popracują rączki,

zmęczą się paluszki.

Warzywa weźmiemy

do naszej sałatki,

z apetytem zjemy, nie są z nas niejadki!

PIOSENKA

,,Urodzinki marchewki” (Śpiewające Brzdące)

1.Dziś w ogródku wesolutka jest imprezka,

urodziny ma marchewka.

Wystrojeni goście idą na kolację,

prezentują swe kreacje.

2.A cebula ta olbrzymi ma kłopocik:

lepszy kołnierz czy żabocik?

Może pelerynka? Może kamizelka,

szal jedwabny czy sukienka?

3.Przed lusterkiem stała długo, przymierzała,

w pięć sukienek się ubrała.

I wcisnęła też na siebie podkoszulkę,

Ot, po prostu na cebulkę.

 ref. Ma ogórek  garniturek,

       pan buraczek modny fraczek

       na kapuście lśni koszulka,

       w co ubierze się cebulka?

Plan opracowała: K. Borowicz