>Zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu, zwracanie uwagi na ich wygląd i przeznaczenie,   

>Zadania dydaktyczno – wychowawcze:

>Zachęcanie do poznawania imion kolegów i koleżanek z grupy,   

>Zachęcanie do bliższego poznawania swoich rówieśników,   

>Zapoznanie ze zwyczajami panującymi w przedszkolu,   

>Opracowanie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu,   

>Kształtowanie nawyków higienicznych, 

>Rozwijanie sprawności motorycznej 

>Znajomość swojego imienia, nazwiska i adresu 

>Znajomość numerów alarmowych 

>Wdrażanie do dbania o własne bezpieczeństwo 

PIOSENKA „Przedszkole drugi dom” 

1.Gdy dzień wstaje i wita świat,  

ranną porą wstaję i ja. 

 Mama pomaga ubierać się,  

do przedszkola prowadzi mnie. 

Ref.: Ja chodzę tam co dzień,  

obiadek dobry jem, a po spacerze,  

w sali wesoło bawię się. 

 Kolegów dobrych mam,  

nie jestem nigdy sam,  

przedszkole domem drugim jest. 

2. Czasem rano trudno mi wstać.  

Chciałoby się leżeć i spać, 

 Lecz na mnie czeka auto i miś. 

 W co będziemy bawić się dziś? 

Ref.: Ja chodzę tam co dzień … 

3. Zamiast mamy panią tu mam,  

bardzo dużo wierszyków znam. 

 Śpiewam i tańczę, wesoło mi, 

 i tak płyną przedszkolne dni. 

 Ref.: Ja chodzę tam co dzień … 

Wiersz 

B.Forma „Droga do przedszkola”                                                                  

Codziennie wczesnym rankiem, 
zawsze drogę tę samą, 
przemierzam do przedszkola 
razem z moją mamą. 
 
Mijam skrzyżowanie, 
sklepy, park i szkołę, 
potem kilka domów 
i widzę przedszkole. 
 
Jestem przedszkolakiem, 
więc swój adres znam, 
do domu potrafię 
drogę wskazać wam.