Obszary podstawy programowej

1. Fizyczny Obszar Rozwoju Dziecka

2. Emocjonalny Obszar Rozwoju Dziecka

3. Społeczny Obszar Rozwoju Dziecka

4. Poznawczy Obszar Rozwoju Dziecka

TEMAT :  „Egzotyczne podróże” 03.06 – 07.06.2024

• kształtowanie samokontroli wykonywania ćwiczeń, regulowania oddechu, radzenia sobie ze zmęczeniem

• zwiększanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez zróżnicowane aktywności: plastyczne, konstrukcyjne, kulinarne

• kształtowanie umiejętności wyrażania współczucia i zrozumienia dla problemów innych osób poprzez okazywanie zainteresowania, podjęcie rozmowy czy pomocy

• wdrażanie do uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych podczas rozmowy swobodnej i modelowanej

• kształtowanie postawy tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności różnych ludzi

• poszerzanie wiedzy na temat różnic i podobieństw między ludźmi

• poszerzanie wiedzy o zwierzętach żyjących w najbliższym i dalszym otoczeniu

• rozwijanie umiejętności czytania, w tym czytania ze zrozumieniem

• rozwijanie kreatywności i wyobraźni plastycznej

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 2., 3., 5., 8,

TEMAT : „Letni obserwator przyrody” 19.06-14.06.2024

•  doskonalenie sprawności ciała i koordynacji

• wdrażanie do uczestniczenia w zajęciach i zabawach ruchowych, w tym w zabawach z przyborami, z muzyką, naśladowczych

• doskonalenie umiejętności konstruowania, majsterkowania, budowania

• doskonalenie umiejętności rozpoznawania uczuć i stanów emocjonalnych własnych oraz osób z otoczenia

• kształtowanie umiejętności obdarzania uwagą osoby dorosłej, wykonywania poleceń, współpracy z dziećmi w czasie zajęć grupowych

• rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, pogłębianie wiedzy przyrodniczej poprzez obserwację, eksperymenty, doświadczenia, rozmowy, właściwe wnioskowanie

• kształtowanie rozumienia nowych pojęć poprzez obserwacje poczynione w czasie doświadczeń

• doskonalenie i rozwijanie pamięci sekwencyjnej, pamięci i koncentracji słuchowej

• zintensyfikowanie przygotowań do podjęcia nauki czytania i pisania poprzez wielość ćwiczeń słuchowych i słuchowo-wzrokowych

KOMPETENCJE KLUCZOWE:  3., 5., 6.

TEMAT :  „Radosne wakacje” 17.06 – 28.06.2024

• wdrażanie do systematycznego podejmowania aktywności ruchowej

• doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziem pisarskim z użyciem prawidłowego chwytu

• kształtowanie umiejętności poszukiwania pomocy w sytuacji trudnej, w tym w sytuacji trudnej emocjonalnie

• kształtowanie poczucia przynależności do określonej grupy społecznej, w tym do grupy przedszkolnej

• zaznajomienie z zasadami bezpieczeństwa podczas wakacyjnego odpoczynku

• doskonalenie umiejętności współpracy

• doskonalenie umiejętności czytania sylab, wyrazów, zdań zbudowanych z poznanych liter

• doskonalenie umiejętności tworzenia spójnej wypowiedzi, swobodnego wypowiadania się, dzielenia się swoimi doświadczeniami

• doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastyczno-technicznych według instrukcji słownych

• doskonalenie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu, opowiadania wysłuchanej historii, odpowiadania na pytania do tekstu literackiego

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5.