Obszary podstawy programowej
1. Fizyczny Obszar Rozwoju Dziecka
2. Emocjonalny Obszar Rozwoju Dziecka
3. Społeczny Obszar Rozwoju Dziecka
4. Poznawczy Obszar Rozwoju Dziecka
TEMAT : „Egzotyczne podróże” 03.06 – 07.06.2024
• kształtowanie samokontroli wykonywania ćwiczeń, regulowania oddechu, radzenia sobie ze zmęczeniem
• zwiększanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez zróżnicowane aktywności: plastyczne, konstrukcyjne, kulinarne
• kształtowanie umiejętności wyrażania współczucia i zrozumienia dla problemów innych osób poprzez okazywanie zainteresowania, podjęcie rozmowy czy pomocy
• wdrażanie do uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych podczas rozmowy swobodnej i modelowanej
• kształtowanie postawy tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności różnych ludzi
• poszerzanie wiedzy na temat różnic i podobieństw między ludźmi
• poszerzanie wiedzy o zwierzętach żyjących w najbliższym i dalszym otoczeniu
• rozwijanie umiejętności czytania, w tym czytania ze zrozumieniem
• rozwijanie kreatywności i wyobraźni plastycznej
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 2., 3., 5., 8,
TEMAT : „Letni obserwator przyrody” 19.06-14.06.2024
• doskonalenie sprawności ciała i koordynacji
• wdrażanie do uczestniczenia w zajęciach i zabawach ruchowych, w tym w zabawach z przyborami, z muzyką, naśladowczych
• doskonalenie umiejętności konstruowania, majsterkowania, budowania
• doskonalenie umiejętności rozpoznawania uczuć i stanów emocjonalnych własnych oraz osób z otoczenia
• kształtowanie umiejętności obdarzania uwagą osoby dorosłej, wykonywania poleceń, współpracy z dziećmi w czasie zajęć grupowych
• rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, pogłębianie wiedzy przyrodniczej poprzez obserwację, eksperymenty, doświadczenia, rozmowy, właściwe wnioskowanie
• kształtowanie rozumienia nowych pojęć poprzez obserwacje poczynione w czasie doświadczeń
• doskonalenie i rozwijanie pamięci sekwencyjnej, pamięci i koncentracji słuchowej
• zintensyfikowanie przygotowań do podjęcia nauki czytania i pisania poprzez wielość ćwiczeń słuchowych i słuchowo-wzrokowych
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 3., 5., 6.
TEMAT : „Radosne wakacje” 17.06 – 28.06.2024
• wdrażanie do systematycznego podejmowania aktywności ruchowej
• doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziem pisarskim z użyciem prawidłowego chwytu
• kształtowanie umiejętności poszukiwania pomocy w sytuacji trudnej, w tym w sytuacji trudnej emocjonalnie
• kształtowanie poczucia przynależności do określonej grupy społecznej, w tym do grupy przedszkolnej
• zaznajomienie z zasadami bezpieczeństwa podczas wakacyjnego odpoczynku
• doskonalenie umiejętności współpracy
• doskonalenie umiejętności czytania sylab, wyrazów, zdań zbudowanych z poznanych liter
• doskonalenie umiejętności tworzenia spójnej wypowiedzi, swobodnego wypowiadania się, dzielenia się swoimi doświadczeniami
• doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastyczno-technicznych według instrukcji słownych
• doskonalenie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu, opowiadania wysłuchanej historii, odpowiadania na pytania do tekstu literackiego
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5.