Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc maj (27.05. – 29.05.2024r.)

Temat kompleksowy: ,,Majowa łąka” – poznajemy mieszkańców i roślinność łąki, np. owady, kwiaty, zwierzęta, cd…

Przewidywane umiejętności dzieci:

Dziecko:

– potrafi wymienić mieszkańców łąki, tj. biedronka, pszczoła, motyl;

– ilustruje ruchem treść piosenki;

– tworzy kompozycję plastyczną z wykorzystaniem krepy;

– współdziała w parze podczas wykonywania ćwiczeń.

Obszary działalności dziecka z programu ,,Kocham przedszkole”:

Obszar 1 – Jestem i działam z innymi

Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą

Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 – Mówię i rozumiem

Obszar 6 – Będę czytać i pisać

Obszar 7 – Jestem twórcą i odbiorcą

Obszary podstawy programowej:

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

WIERSZ

,,Łąka”

Łąka cała w zieleni.
Od kwiatków bieli się, żółci i czerwieni.
Rosną na niej różne kwiatki

od stokrotek, aż po bratki.
Rano kwiatki swe kielichy otwierają

i wszystkie owady do siebie zapraszają.
Przylatują osy, bąki, szerszenie i pszczoły.
Zbierają na miód słodki, pyłek kolorowy.

PIOSENKA

,,Bal na łące

1. Kiedy świeci słoneczko
to na łące nad rzeczką,
świerszcze stroją skrzypeczki
do wiosennej poleczki.

    2. Dylu, dylu już grają
    grube bąki śpiewają,
    myszki tańczą poleczkę
    sapią przy tym troszeczkę.

    3. A trzy małe biedronki,

    nie chcą tańczyć tej polki.

    I czekają na walca,

    aby tańczyć na palcach.

    Opracowała: K. Borowicz