I. „BIAŁO-CZERWONY MAJ” 29.04. – 2.05.2024
– wdrażanie do systematycznego uczestnictwa w organizowanych zabawach ruchowych i przestrzegania zasad zapewniających bezpieczeństwo
– doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastyczno-technicznych według instrukcji
– doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz utrwalenie właściwego kierunku kreślenia od lewej strony do prawej, od góry do dołu
– wdrażanie do uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych
– kształtowanie umiejętności opisywania emocji towarzyszących codziennym zdarzeniom, kontaktom z innymi ludźmi, z przyrodą, ze sztuką
– kształtowanie umiejętności zachowania się w sytuacji porażki i sukcesu innych
– kształtowanie świadomości swoich mocnych i słabych stron oraz pozytywnego stosunku do zdarzeń
– kształtowanie umiejętności czytania – poznanie liter „f”, „F”
– kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski
– wdrażanie do postawy poszanowania symboli narodowych: flagi, godła i hymnu
– kształtowanie świadomości przynależności narodowej i pełnienia różnych ról społecznych
– kształtowanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą
– kształtowanie umiejętności śpiewania hymnu państwowego, z zachowaniem właściwej postawy ciała, zaznajamianie z sytuacjami, w których jest grany hymn państwowy
– kształtowanie umiejętności porównywania cech wielkościowych przedmiotów
– doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni
– kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania oraz zapisywania działań matematycznych za pomocą symboli matematycznych
– kształtowanie świadomości przynależności społecznej i terytorialnej: moja rodzina, moje miasto, mój region, mój kraj
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 6., 2., 1.
II. „PODRÓŻE PO EUROPIE” 6.05.- 10.05.2024
– wdrażanie do wykonywania ćwiczeń zgodnie z pokazanym sposobem lub instrukcją słowną, zgodnego współdziałania podczas zabaw ruchowych
– kształtowanie postawy tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności różnych ludzi
– kształtowanie umiejętności nakrywania do stołu w sytuacjach codziennych i podczas okazjonalnych poczęstunków
– kształtowanie umiejętności przygotowywania posiłków z przestrzeganiem zasad higieny i bezpieczeństwa
– kształtowanie postawy szacunku wobec odmienności i niepowtarzalności każdej osoby
– doskonalenie umiejętności ilustrowania zdarzeń, pojęć i zjawisk oraz wyrażania emocji poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną
– kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów z poznanych liter
– kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć
– doskonalenie umiejętności opisywania obrazków, doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi
– poszerzanie wiedzy o Unii Europejskiej i krajach członkowskich
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 6., 8., 2., 1.
III. „WIOSENNE BARWY I DŹWIĘKI” 13.05. – 17.05.2024
– doskonalenie koordynacji ruchowej
– kształtowanie gotowości do podjęcia systematycznej nauki pisania
– doskonalenie sprawności dłoni, kształtowanie prawidłowego chwytu pisarskiego
– rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych
– rozwijanie umiejętności podejmowania wysiłku intelektualnego w sytuacji napięć
– doskonalenie umiejętności rozpoznawania uczuć i emocji oraz wyrażania ich w sposób akceptowalny społecznie
– wdrażanie do dbania o bezpieczeństwo swoje i rówieśników podczas zabawy
– doskonalenie umiejętności współpracy z uwzględnieniem potrzeb wszystkich członków grupy
– wzbogacenie wiedzy przyrodniczej
– wzbudzanie zainteresowań czytelniczych
– kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania, dopełniania
– doskonalenie umiejętności dostrzegania, kontynuowania rytmów i przekładania ich na inne reprezentacje
– utrwalenie poznanych liter i cyfr
– kształtowanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat
– rozwijanie zainteresowań i umiejętności plastycznych
– poszerzanie wiedzy o roślinach łąkowych
– doskonalenie umiejętności rozpoznawania roślin
– poszerzanie wiadomości o zwierzętach związanych z łąką
– doskonalenie umiejętności rozpoznawania ptaków zamieszkujących Polskę
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 3., 5., 1.
IV. „W RODZINNYM KRĘGU” 20.05.- 24.05.2024
– doskonalenie umiejętności sprawnego przebierania się, wiązania sznurowadeł
– doskonalenie umiejętności kulturalnego zachowania się przy stole, sprzątania po posiłku
– doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji, radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami i uczuciami, wyrażania ich w akceptowany społecznie sposób
– kształtowanie umiejętności zachowywania się adekwatnie do sytuacji podczas kontaktów z innymi osobami, liczenia się z ich uczuciami i potrzebami
– poszerzanie wiedzy o rodzinie pochodzenia: jej tradycjach, historii, członkach i pełnionych przez nich rolach społecznych
– doskonalenie rozumienia obowiązków członków rodziny i konieczności ich wypełniania
– kształtowanie postawy szacunku, życzliwości i tolerancji wobec osób w najbliższym otoczeniu, świadomości własnych praw oraz praw innych
– kształtowanie umiejętności przewidywania skutków swoich zachowań
– doskonalenie umiejętności wspierania rówieśników w sytuacjach, kiedy tego potrzebują
– kształtowanie umiejętności zachowania w kontakcie z nieznajomym
– kształtowanie umiejętności tworzenia oraz czytania wyrazów zbudowanych z poznanych liter
– doskonalenie umiejętności prezentowania wierszy
– doskonalenie umiejętności odtwarzania według wzoru oraz układania własnych kompozycji
– doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie, dodawania i odejmowania w zakresie 10 lub większym
– doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary
– doskonalenie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi: „+”, „–”, „=”
– poszerzanie wiedzy na temat zawodów
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 6., 3., 1., 8.