- „W domu i w zagrodzie” 2.04 – 5.04.2024
– dostrzeganie, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawianie w stosunku do nich życzliwości i troski
– prawidłowa reakcja na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom
– kształtowanie postawy szacunku dla pracy rolników wdrażanie do kultywowania zwyczajów i tradycji regionalnych oraz rodzinnych
– wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych, hodowlanych, egzotycznych
– wzbogacanie wiedzy na temat postępu technicznego w gospodarstwie rolnym
– doskonalenie umiejętności płynnego mówienia podczas różnych form wypowiedzi i sytuacji
– kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów z poznanych liter
– kształtowanie umiejętności układania wyrazów z liter i zdań z rozsypanek wyrazowych
– kształtowanie pojęcia liczby dziesięć
– rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 10
– dostrzeganie znaczenia liter oraz cyfr i numeracji w życiu codziennym
– kształtowanie pojęcia stałości liczby elementów zbioru
– kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zabawie oraz w sytuacjach użytkowych
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 8.
- „Eko stylem życia” 8.04 – 12.04.2024
– poszerzanie wiadomości o zagrożeniach dla przyrody wynikających ze zmian klimatycznych, rozwoju cywilizacji oraz codziennej działalności człowieka (zanieczyszczanie wody, powietrza, gleby)
– poszerzanie wiadomości na temat sposobów redukowania niekorzystnego wpływu na przyrodę przez działania proekologiczne i stosowanie różnych form ochrony przyrody
– doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych, wykonywania prac plastyczno-technicznych, organizowania i sprzątania miejsca pracy
kształtowanie potrzeby reagowania na zauważone zagrożenie lub krzywdę wyrządzaną zwierzętom oraz empatycznego stosunku do świata przyrody
– kształtowanie postaw proekologicznych w codziennym życiu (segregacja odpadów, oszczędzanie wody i energii (np. zachowania z codziennego życia, udział w akcjach „sprzątanie świata”)
– kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć (stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi, podążanie za tokiem rozmowy)
– doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń
– wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: litery „g”, „G”
– kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów i tekstów z poznanych liter
– rozwijanie kreatywności i wyobraźni przez łączenie technik plastycznych
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 6.
- „Strażnicy książek” 15.04 – 19.04.2024
– zachęcanie do aktywności ruchowej, zabaw na świeżym powietrzu oraz uprawiania sportu
– kształtowanie umiejętności dostrzegania różnic pomiędzy książkami
– kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi poprzez zachęcanie do opowiadania o swoich ulubionych książkach i bohaterach
– poszerzanie słownika czynnego i biernego związanego z tematyką książek, czytelnictwem
– doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem, po kolei i nie przeszkadzania innym podczas wypowiedzi
– wdrażanie do wypowiadania się w sposób zrozumiały, poprawny pod względem gramatycznym i logicznym
– doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny, oceny innych, z zastosowaniem adekwatnych określeń oraz wczuwaniem się w sytuację i odczucia danej osoby
– wdrażanie do przestrzegania reguł w grach planszowych (konstruowanie gier, ustalanie zasad, rozgrywanie gier zgodnie z przyjętymi regułami)
– wdrażanie do samodzielnego podejmowania decyzji oraz ponoszenia ich konsekwencji
– kształtowanie świadomości narodowej i poczucia dumy z faktu bycia Polakiem, przez dostrzeganie piękna: języka, literatury
– wdrażanie do odtwarzania według wzoru oraz do układania własnych kompozycji z mozaiki geometrycznej
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 8.
- „Nasza Białoczerwona ” 22.04 – 26.04.2024
– wdrażanie do systematycznego uczestnictwa w organizowanych zabawach ruchowych i przestrzegania zasad zapewniających bezpieczeństwo
– doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz utrwalenie właściwego kierunku kreślenia od lewej strony do prawej, od góry do dołu
– kształtowanie umiejętności opisywania emocji towarzyszących codziennym zdarzeniom, kontaktom z innymi ludźmi, z przyrodą, ze sztuką
– kształtowanie umiejętności zachowania się w sytuacji porażki i sukcesu innych
– kształtowanie świadomości przynależności narodowej i pełnienia różnych ról społecznych
– kształtowanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą
– wdrażanie do kontrolowania poprawności własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym, gramatycznym oraz podejmowania prób samodzielnej poprawy błędów
– kształtowanie umiejętności czytania – poznanie liter „f”, „F”
– kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski
– wdrażanie do postawy poszanowania symboli narodowych: flagi, godła i hymnu
– kształtowanie umiejętności śpiewania hymnu państwowego, z zachowaniem właściwej postawy ciała, zaznajamianie z sytuacjami, w których jest grany hymn państwowy
– kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania oraz zapisywania działań matematycznych za pomocą symboli matematycznych
– kształtowanie znajomości wybranych monet i banknotów, znaczenia pieniędzy w życiu codziennym
– kształtowanie świadomości przynależności społecznej i terytorialnej: moja rodzina, moje miasto, mój region, mój kraj
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 6., 2., 1.