Obszary podstawy programowej
1. Fizyczny Obszar Rozwoju Dziecka
2. Emocjonalny Obszar Rozwoju Dziecka
3. Społeczny Obszar Rozwoju Dziecka
4. Poznawczy Obszar Rozwoju Dziecka
TEMAT : „POLARNA WYPRAWA” 29.01 – 02.02.2024
• rozwijanie prawidłowych nawyków żywieniowych
• kształtowanie świadomości, wpływu działalności człowieka na przyrodę poprzez zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne
• wdrażanie do postawy akceptacji, szacunku i życzliwości wobec wszystkich ludzi, w bliższym i dalszym środowisku, wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie itp.
• doskonalenie umiejętności wyrażania różnych treści i emocji gestem, mimiką, ruchem
• rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
• wprowadzenie litery „n”, „N”
• rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi podczas zabaw
• rozwijanie aktywności poznawczej: oglądanie książek, zdjęć, filmów, korzystanie z nowoczesnej technologii
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 2., 3., 4., 8.
TEMAT : „NA WIŚLANYM SZLAKU” 05.02-09.02.2024
• doskonalenie umiejętności precyzyjnego składania, zaginania papieru
• doskonalenie umiejętności radzenia sobie w sytuacji rywalizacji, z przegraną i wygraną
• wdrażanie do postrzegania własnej osoby jako członka narodu (Polka/Polak)
• kształtowanie poczucia dumy z faktu bycia Polką/Polakiem poprzez ukazywanie piękna: przyrody, krajobrazów, języka, muzyki, tradycji, historii, architektury, sztuki
• wdrażanie do poznawania historii Polski oraz zdobywania wiedzy o ważnych historycznie postaciach
• poszerzanie wiedzy o zwyczajach i tradycjach regionalnych, o wybranych symbolach związanych z regionami Polski ukrytych w podaniach, legendach, bajkach
• poszerzanie wiedzy na temat stolicy naszego kraju: kształtowanie pojęcia „stolica”
• kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski
• kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych i w pamięci
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 5., 6., 8.
TEMAT : „SZTUKA BLISKO NAS” 12.02 – 16.02.2024
• wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad w trakcie zabaw konstrukcyjnych: oszczędnego gospodarowania materiałem, właściwego organizowania miejsca pracy i sprzątania po jej zakończeniu
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji wynikających z obcowania ze sztuką
• kształtowanie świadomości wpływu aranżacji otoczenia na dobry nastrój
• kształtowanie postawy zainteresowania wytworami kultury i sztuki
• poszerzanie słownictwa związanego z dziedzinami sztuki: malarstwo, muzyka, rzeźba, architektura
• doskonalenie umiejętności przedstawiania zdarzeń, pojęć, zjawisk oraz wyrażania emocji poprzez obcowanie ze sztuką oraz różnorodne formy własnej ekspresji twórczej
• doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych poprzez układanie i opowiadanie historyjek obrazkowych
• wprowadzenie litery „w”, „W”
• doskonalenie umiejętności porównywania i klasyfikowania przedmiotów ze względu na wybraną cechę
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 5., 8.
TEMAT : „RECEPTA NA ZDROWIE” 19.02 – 23.02.2024
• rozumienie konieczności systematyczności w zakresie czynności higienicznych oraz powtarzalności w określonych sytuacjach
• wdrażanie do samokontroli i dbałości o czystość własnego ciała oraz estetykę wyglądu
• kształtowanie umiejętności kontrolowania swojego zachowania podczas zabawy, pracy i odpoczynku
• kształtowanie umiejętności wyrażania swoich oczekiwań wobec partnera zabawy
• doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wykonywania poleceń nauczyciela
• wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji
• doskonalenie umiejętności rozumienia i wyjaśniania znaczenia umownych symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu, np. graficzne opisy, kodeksy, plakaty, sygnały dźwiękowe
• doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji, do tworzenia notatek, plakatów itp.
• kształtowanie pojęcia liczby dziewięć, poznanie cyfry „9”
• rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 9
• dostrzeganie znaczenia liter oraz cyfr i numeracji w życiu codziennym
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 5., 8.
TEMAT : „KIEDYŚ I DZIŚ” 26.02 – 01.03.2024
• rozwijanie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, wykorzystywanie właściwych sposobów łączenia, montowania
• wdrażanie do przestrzegania zasad zachowania zapewniających porządek, higienę i bezpieczeństwo podczas korzystania z nowoczesnej technologii
• kształtowanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami i okazywania ich w sposób akceptowany społecznie
• budowanie pozytywnej atmosfery w grupie• wdrażanie do przyjmowania, tworzenia i respektowania zasad korzystania z nowoczesnej technologii
• rozwijanie umiejętności komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
• wdrażanie do korzystania z różnych źródeł, np. z książek, albumów oraz z nowoczesnej technologii jako źródła wiedzy, rozrywki, inspiracji
• wzbogacanie słownictwa związanego z tematyką
• budowanie dłuższych wypowiedzi, wyrażanie opinii i ocen, uzasadnianie ich
• wprowadzenie litery „z”, „Z”
• doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 9
• doskonalenie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych (koło, kwadrat,
trójkąt, prostokąt)
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 4.