Obszary podstawy programowej

1. Fizyczny Obszar Rozwoju Dziecka

2. Emocjonalny Obszar Rozwoju Dziecka

3. Społeczny Obszar Rozwoju Dziecka

4. Poznawczy Obszar Rozwoju Dziecka

TEMAT :  „POLARNA WYPRAWA” 29.01 – 02.02.2024

• rozwijanie prawidłowych nawyków żywieniowych

• kształtowanie świadomości, wpływu działalności człowieka na przyrodę poprzez zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne

• wdrażanie do postawy akceptacji, szacunku i życzliwości wobec wszystkich ludzi, w bliższym i dalszym środowisku, wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie itp.

• doskonalenie umiejętności wyrażania różnych treści i emocji gestem, mimiką, ruchem

• rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter

• wprowadzenie litery „n”, „N”

• rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi podczas zabaw

• rozwijanie aktywności poznawczej: oglądanie książek, zdjęć, filmów, korzystanie z nowoczesnej technologii

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 2., 3., 4., 8.

TEMAT : „NA WIŚLANYM SZLAKU” 05.02-09.02.2024

• doskonalenie umiejętności precyzyjnego składania, zaginania papieru

• doskonalenie umiejętności radzenia sobie w sytuacji rywalizacji, z przegraną i wygraną

• wdrażanie do postrzegania własnej osoby jako członka narodu (Polka/Polak)

• kształtowanie poczucia dumy z faktu bycia Polką/Polakiem poprzez ukazywanie piękna: przyrody, krajobrazów, języka, muzyki, tradycji, historii, architektury, sztuki

• wdrażanie do poznawania historii Polski oraz zdobywania wiedzy o ważnych historycznie postaciach

• poszerzanie wiedzy o zwyczajach i tradycjach regionalnych, o wybranych symbolach związanych z regionami Polski ukrytych w podaniach, legendach, bajkach

• poszerzanie wiedzy na temat stolicy naszego kraju: kształtowanie pojęcia „stolica”

• kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski

• kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych i w pamięci

KOMPETENCJE KLUCZOWE:  1., 5., 6., 8.

TEMAT :  „SZTUKA BLISKO NAS” 12.02 – 16.02.2024

• wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad w trakcie zabaw konstrukcyjnych: oszczędnego gospodarowania materiałem, właściwego organizowania miejsca pracy i sprzątania po jej zakończeniu

• kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji wynikających z obcowania ze sztuką

• kształtowanie świadomości wpływu aranżacji otoczenia na dobry nastrój

• kształtowanie postawy zainteresowania wytworami kultury i sztuki

• poszerzanie słownictwa związanego z dziedzinami sztuki: malarstwo, muzyka, rzeźba, architektura

• doskonalenie umiejętności przedstawiania zdarzeń, pojęć, zjawisk oraz wyrażania emocji poprzez obcowanie ze sztuką oraz różnorodne formy własnej ekspresji twórczej

• doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych poprzez układanie i opowiadanie historyjek obrazkowych

• wprowadzenie litery „w”, „W”

• doskonalenie umiejętności porównywania i klasyfikowania przedmiotów ze względu na wybraną cechę

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 5., 8.

TEMAT :  „RECEPTA NA ZDROWIE” 19.02 – 23.02.2024

• rozumienie konieczności systematyczności w zakresie czynności higienicznych oraz powtarzalności w określonych sytuacjach

• wdrażanie do samokontroli i dbałości o czystość własnego ciała oraz estetykę wyglądu

• kształtowanie umiejętności kontrolowania swojego zachowania podczas zabawy, pracy i odpoczynku

• kształtowanie umiejętności wyrażania swoich oczekiwań wobec partnera zabawy

• doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wykonywania poleceń nauczyciela

• wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji

• doskonalenie umiejętności rozumienia i wyjaśniania znaczenia umownych symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu, np. graficzne opisy, kodeksy, plakaty, sygnały dźwiękowe

• doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji, do tworzenia notatek, plakatów itp.

• kształtowanie pojęcia liczby dziewięć, poznanie cyfry „9”

• rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 9

• dostrzeganie znaczenia liter oraz cyfr i numeracji w życiu codziennym

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 5., 8.

TEMAT :  „KIEDYŚ I DZIŚ” 26.02 – 01.03.2024

• rozwijanie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, wykorzystywanie właściwych sposobów łączenia, montowania

• wdrażanie do przestrzegania zasad zachowania zapewniających porządek, higienę i bezpieczeństwo podczas korzystania z nowoczesnej technologii

• kształtowanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami i okazywania ich w sposób akceptowany społecznie

• budowanie pozytywnej atmosfery w grupie• wdrażanie do przyjmowania, tworzenia i respektowania zasad korzystania z nowoczesnej technologii

• rozwijanie umiejętności komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych

• wdrażanie do korzystania z różnych źródeł, np. z książek, albumów oraz z nowoczesnej technologii jako źródła wiedzy, rozrywki, inspiracji

• wzbogacanie słownictwa związanego z tematyką

• budowanie dłuższych wypowiedzi, wyrażanie opinii i ocen, uzasadnianie ich

• wprowadzenie litery „z”, „Z”

• doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 9

• doskonalenie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych (koło, kwadrat,

trójkąt, prostokąt)

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 4.