PODSTAWA PROGRAMOWA:
OBSZAR I FIZYCZNY
OBSZAR II EMOCJONALNY
OBSZAR III SPOŁECZNY
OBSZAR IV POZNAWCZY
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
-dz. dostrzega powtarzalność układów i następstw czasu
-dz. wymienia pory roku
-dz. wymieni charakterystyczne cechy pór rok
-dz. posługuje się nazwami pór dnia: rano, wieczór
-dz. wymienia nazwy dni tygodnia
-dz. słucha opowiadania i odpowiada na pytania związane z jego treścią
-dz. aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
WIERSZ: „TYDZIEŃ DZIECI MIAŁ SIEDMIORO”
Jan Brzechwa
Tydzień dzieci miał siedmioro:
“Niech się tutaj wszystkie zbiorą!”
Ale przecież nie tak łatwo
Radzić sobie z liczną dziatwą:
Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku,
Wtorek środę wziął pod brodę:
“Chodźmy sitem czerpać wodę.”
Czwartek w górze igłą grzebie
I zaszywa dziury w niebie.
Chcieli pracę skończyć w piątek,
A to ledwie był początek.
Zamyśliła się sobota:
“Toż dopiero jest robota!”
Poszli razem do niedzieli,
Tam porządnie odpoczęli.
Tydzień drapie się w przedziałek:
“No a gdzie jest poniedziałek?”
Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku –
I tak dalej…
PIOSENKA: „PORY ROKU”
1. Cztery pory ma rok cały, każda inna, oczywiście.
Zima w śniegu, wiosna w kwiatach, lato w słońcu, jesień w liściach.
Ref. Wiosna, lato, jesień, zima, cztery pory rok nasz ma,
każda różne zna zabawy, każda w co innego gra.
2. Wiosna lubi rower, piłkę, lato- łódki i skakanki,
jesień – rolki, hulajnogi, zima – narty, łyżwy, sanki.
Ref. Wiosna…
3. Wiosna stawia babki z piasku, lato kąpie się w basenie,
jesień spaceruje w lesie, zima śnieg w bałwana zmienia.