Temat kompleksowy: Kraina czystości – uczymy się zasad higieny i kultury osobistej
Zadania dydaktyczno– wychowawcze (umiejętności) :
– Dziecko poznaje jak i dlaczego należy dbać o czystość swojego ciała;
– Dziecko właściwie korzysta z urządzeń sanitarnych, przyborów toaletowych: mydło, ręcznik, pasta, itp.;
– Dziecko pamięta o higienie rąk po skorzystaniu z toalety;
– Dziecko uczy się utrzymywać czystość i porządek wokół siebie;
– Dziecko przestrzega codziennego rytmu dnia w przedszkolu i w domu;
– Dziecko improwizuje ruchem do piosenki;
– Dziecko ćwiczy sprawność manualną, wykonując prace plastyczne.
Obszary działalności dziecka z programu ,,Kocham przedszkole” (M. A. Pleskot, A. Staszewska – Mieszek WSIP)
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 7 – Jestem twórcą i odbiorcą
Obszary podstawy programowej:
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Wiersz ,,Czyste ręce”
Dziś od rana plusk w łazience,
to maluchy myją ręce.
Najpierw w wodzie opłukują,
potem mydłem nasmarują.
Znowu woda – istny cud !
W umywalkę puk-puk-puk!
Jeszcze tylko kran zakręcę
i już czyste mamy ręce.
I. Salach
Plan opracowała:
Karolina Borowicz