Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc wrzesień (18.09. – 22.09.2023r.)
Temat kompleksowy: Bezpieczna droga do przedszkola
Zadania dydaktyczno– wychowawcze (umiejętności) :
– Dziecko wymienia nazwy kolorów znajdujących się na sygnalizatorze;
– Dziecko rozpoznaje figurę koła spośród innych figur;
– Dziecko wymienia, co zauważyło w ruchu ulicznym (pasy, znaki drogowe, sygnalizator świetlny)
– Dziecko wykonuje podskoki obunóż;
– Dziecko rozprowadza plastelinę palcami;
– Dziecko stara się w skupieniu oglądać przedstawienie teatralne.
Obszary działalności dziecka z programu ,,Kocham przedszkole” (M. A. Pleskot, A. Staszewska – Mieszek WSIP)
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 7 – Jestem twórcą i odbiorcą
Obszary podstawy programowej:
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PIOSENKA „KOLOROWE ŚWIATŁA”
Kolorowe światła
Do przedszkola co dzień rano
idę przez ulice z mamą.
Droga wcale nie jest łatwa,
bo na skrzyżowaniu światła.
Czerwone światło stój, zielone światło idź,
na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być.
Samochody w rzędach stoją
na kierowców spoglądają
Czy już światło jest zielone
by odjechać w swoja stronę.
Czerwone światło stój, zielone światło idź,
na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być.
Policjanci wciąż pracują,
skrzyżowania obserwują.
Czy przepisy wszyscy znają
i czy znaków przestrzegają.
Czerwone światło stój, zielone światło idź,
na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być.
Plan opracowała:
Karolina Borowicz