Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej kwiecień 2025

Grupa „Leśne Duszki” 5-6 latki 2024/2025

Zadania dydaktyczno-wychowawcze:

  • poszerzanie wiadomości o zwierzętach i owadach mieszkających na łące
  • uwrażliwianie na otaczającą przyrodę,
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
  • rozwijanie słuchu muzycznego, doskonalenie pamięci słuchowej, kształtowanie wrażliwości muzycznej i wyobraźni
  • doskonalenie umiejętności właściwego doboru garderoby do pogody
  • utrwalanie wiadomości na temat zwierząt gospodarskich i pracy rolnika, wyrabianie szacunku do pracy rolnika,
  • wzbogacanie słownictwa o nazwy samców i samic poszczególnych gatunków zwierząt gospodarczych
  • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, zachęcanie do kultywowania tradycji wielkanocnych,
  • uwrażliwianie na konieczność bezpiecznego zachowania się na wycieczce krajoznawczej
  • wyrabianie nawyku dbania o książki, kształtowanie nawyku czytania i oglądania książek,

PIOSENKA

Kle, kle boćku

Kle -kle boćku

Kle -kle boćku, kle-kle,

witaj nam bocianie,

Wiosna ci szykuje, Wiosna ci szykuje

Żabki na śniadanie.

Kle-kle boćku,

kle-kle, witamy cię radzi,

Gdy zza morza wracasz,

Gdy zza morza wracasz

Wiosnę nam prowadzisz.

Kle-kle boćku, kle-kle,

Witaj na stodole,

Chłopcy ci szykują, Chłopcy ci szykują

Gniazdo w starym kole.

WIERSZ

Wiosna

Grażyna Koba

Obudziła się wiosna tu i tam,

rozrzuciła kwiatki wszędzie nam.

Łąki kaczeńcami ozdobiła,

a nad polami się zastanowiła.

Kiedy świat cały malowała,

skowronka w polu ujrzała.

Piosenkę z nim zanuciła

i gniazdo w trawie uwiła.

W lesie zobaczyła kukułkę –

o ciepłych krajach porozmawiała.

Nawrzucała do kosza fiołków

i z powrotem na łąkę odleciała.

Tam spotkała bociana,

który klekotał już od rana:

– Zbuduję na kominie gniazdo duże,

a potem odbędę długie podróże.

I kiedy tak wiosna sobie spacerowała,

stara wierzba się nagle odezwała:

– Droga wiosno, mam żal do ciebie,

o wszystkich pamiętałaś,

tylko o moich kotkach zapomniałaś!