Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej kwiecień 2025
Grupa „Leśne Duszki” 5-6 latki 2024/2025
Zadania dydaktyczno-wychowawcze:
- poszerzanie wiadomości o zwierzętach i owadach mieszkających na łące
- uwrażliwianie na otaczającą przyrodę,
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- rozwijanie słuchu muzycznego, doskonalenie pamięci słuchowej, kształtowanie wrażliwości muzycznej i wyobraźni
- doskonalenie umiejętności właściwego doboru garderoby do pogody
- utrwalanie wiadomości na temat zwierząt gospodarskich i pracy rolnika, wyrabianie szacunku do pracy rolnika,
- wzbogacanie słownictwa o nazwy samców i samic poszczególnych gatunków zwierząt gospodarczych
- zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, zachęcanie do kultywowania tradycji wielkanocnych,
- uwrażliwianie na konieczność bezpiecznego zachowania się na wycieczce krajoznawczej
- wyrabianie nawyku dbania o książki, kształtowanie nawyku czytania i oglądania książek,
PIOSENKA
Kle, kle boćku
Kle -kle boćku
Kle -kle boćku, kle-kle,
witaj nam bocianie,
Wiosna ci szykuje, Wiosna ci szykuje
Żabki na śniadanie.
Kle-kle boćku,
kle-kle, witamy cię radzi,
Gdy zza morza wracasz,
Gdy zza morza wracasz
Wiosnę nam prowadzisz.
Kle-kle boćku, kle-kle,
Witaj na stodole,
Chłopcy ci szykują, Chłopcy ci szykują
Gniazdo w starym kole.
WIERSZ
Wiosna
Grażyna Koba
Obudziła się wiosna tu i tam,
rozrzuciła kwiatki wszędzie nam.
Łąki kaczeńcami ozdobiła,
a nad polami się zastanowiła.
Kiedy świat cały malowała,
skowronka w polu ujrzała.
Piosenkę z nim zanuciła
i gniazdo w trawie uwiła.
W lesie zobaczyła kukułkę –
o ciepłych krajach porozmawiała.
Nawrzucała do kosza fiołków
i z powrotem na łąkę odleciała.
Tam spotkała bociana,
który klekotał już od rana:
– Zbuduję na kominie gniazdo duże,
a potem odbędę długie podróże.
I kiedy tak wiosna sobie spacerowała,
stara wierzba się nagle odezwała:
– Droga wiosno, mam żal do ciebie,
o wszystkich pamiętałaś,
tylko o moich kotkach zapomniałaś!
