Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:
- rozwija umiejętności obserwacji i rozumienia relacji międzyludzkich
- kształtuje umiejętności reagowania na zachowania innych ludzi,
- doskonali umiejętności przestrzegania ustalonych zasad w grupie,
- utrwala znajomości nazw części ciała,
- kształtuje umiejętności dbania o własne dobro,
- rozwija umiejętność opisywania i wyrażania doznań zmysłowych
- zapoznaje się z zawodem pielęgniarki i higienistki
- doskonali umiejętności współpracy
- przestrzega zasad kulturalnego zachowania podczas udziału w audycji Filharmonii Pomorskiej
Wiersz „ Słuch”
Małgorzata Strzałkowska
Nasze uszy, które słyszą
różne dźwięki albo ciszę,
są narządem zmysłu słuchu –
dzięki uszom wszystko słyszę.
Rozpoznaję głosy bliskich,
słyszę szmery, szepty, krzyki,
odgłos kroków, świergot ptaków,
dźwięk klaksonów i muzyki.
I dźwięk, czyli to, co słyszę,
hop! do mózgu galopuje,
a mózg bierze się do pracy
i w mig to interpretuje.
Po czym mówi: jedzie traktor.
Dzwoni dzwonek telefonu.
Słychać boćka, przyszła wiosna.
Grzmi! Czas wracać już do domu!
Świat jest pełen różnych dźwięków,
ale nie słyszymy wszystkich.
Człowiek nie odbiera dźwięków
zbyt wysokich i zbyt niskich.
Pisk delfinów, nietoperzy,
choćbyś nie wiem, jak się trudził,
i pomruki żyraf, słoni
niesłyszalne są dla ludzi.
Piosenka
“Mogę też powiedzieć nie”
Wtulam się w mojego misia.
Tak jak on czuję się dzisiaj,
Gdy ktoś głaszcze mnie po głowie.
Bo miś przecież nic nie powie…
Tylko ja nie jestem z pluszu
I przytulać się nie muszę!
Ref: to nie prawda, że wraz z wiekiem
Bardziej staję się człowiekiem.
Już nim jestem I wiem, że
mogę też powiedzieć nie!
A ta ciocia dziwna taka
Woła do mnie “Daj buziaka”
Ja za mama chcę się schować
I nie mówię ani słowa…..
Bo ja mamę bardzo kocham,
A tej cioci – ani trochę.
Oni wszyscy tacy duzi
Chodzić muszą już do pracy.
Mówią o dorosłych sprawach.
I czasami się obawiam,
Że mój świat to dla nich bzdury,
Gdy wciąż patrzą na mnie z góry.