Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:

  • rozwija umiejętności obserwacji i rozumienia relacji międzyludzkich
  • kształtuje umiejętności reagowania na zachowania innych ludzi,
  • doskonali umiejętności przestrzegania ustalonych zasad w grupie,
  • utrwala znajomości nazw części ciała,
  • kształtuje umiejętności dbania o własne dobro,
  • rozwija umiejętność opisywania i wyrażania doznań zmysłowych
  • zapoznaje się z zawodem pielęgniarki i higienistki
  • doskonali umiejętności współpracy
  • przestrzega zasad kulturalnego zachowania podczas udziału w audycji Filharmonii Pomorskiej

Wiersz „ Słuch”

Małgorzata Strzałkowska

Nasze uszy, które słyszą

różne dźwięki albo ciszę,

są narządem zmysłu słuchu –

dzięki uszom wszystko słyszę.

Rozpoznaję głosy bliskich,

słyszę szmery, szepty, krzyki,

odgłos kroków, świergot ptaków,

dźwięk klaksonów i muzyki.

I dźwięk, czyli to, co słyszę,

hop! do mózgu galopuje,

a mózg bierze się do pracy

i w mig to interpretuje.

Po czym mówi: jedzie traktor.

Dzwoni dzwonek telefonu.

Słychać boćka, przyszła wiosna.

Grzmi! Czas wracać już do domu!

Świat jest pełen różnych dźwięków,

ale nie słyszymy wszystkich.

Człowiek nie odbiera dźwięków

zbyt wysokich i zbyt niskich.

Pisk delfinów, nietoperzy,

choćbyś nie wiem, jak się trudził,

i pomruki żyraf, słoni

niesłyszalne są dla ludzi.

Piosenka

“Mogę też powiedzieć nie”

Wtulam się w mojego misia.

Tak jak on czuję się dzisiaj,

Gdy ktoś głaszcze mnie po głowie.

Bo miś przecież nic nie powie…

Tylko ja nie jestem z pluszu

I przytulać się nie muszę!

Ref: to nie prawda, że wraz z wiekiem

Bardziej staję się człowiekiem.

Już nim jestem I wiem, że

mogę też powiedzieć nie!

A ta ciocia dziwna taka

Woła do mnie “Daj buziaka”

Ja za mama chcę się schować

I nie mówię ani słowa…..

Bo ja mamę bardzo kocham,

A tej cioci – ani trochę.

Oni wszyscy tacy duzi

Chodzić muszą już do pracy.

Mówią o dorosłych sprawach.

I czasami się obawiam,

Że mój świat to dla nich bzdury,

 Gdy wciąż patrzą na mnie z góry.