• pozna 3 stany skupienia wody
  • eksperymentuje z wodą i lodem
  • formułuje wnioski z obserwacji i swoich działań
  • pozna zjawisko krążenia wody w przyrodzie
  • pozna właściwości wody
  • wie jakie przedmioty toną, a jakie pływają
  • utrwala poznane litery
  • czyta proste wyrazy i zdania
  • pozna nową technikę plastyczną: malowanie mokre w mokrym
  • reagowanie na dźwięki w aspekcie aktywnego słuchania muzyki wg B. Strauss
  • przeliczanie liczebnikami głównymi w aspekcie kardynalnym i porządkowym
  • przeliczanie, porównywanie liczebności zbiorów
  • stosowanie znaków matematycznych „<, „>
  • utrwalanie nazw zwierząt żyjących na wsi
  • wzbogacanie wiedzy na temat życia zwierząt hodowlanych oraz produktów pochodzących od nich
  • wyrabianie pozytywnego stosunku do zwierząt..

TEMAT EDUKACYJNY:

DZIECKO:

  • zna znak graficzny litery „Ł”, „ł”
  • pisze literę po śladzie
  • dokonuje analizy słuchowo – wzrokowej wyrazu „łopata”
  • czyta proste wyrazy i układa z nimi zdania;
  • kształtowanie zachowań proekologicznych,
  • utrwalenie pojęć „globus”, „ekolog” i „planeta Ziemia”,
  • kształtowanie nawyku segregowania odpadów, oszczędzania wody, energii;
  • zapoznanie i utrwalenie wiedzy o odnawialnych źródłach energii,
  • utrwalenie wiedzy na temat kolorów śmietników i surowców, które do nich należy wrzucać,
  • wprowadzenie pojęć kompost, wysypisko, sortownia,
  • zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody,
  • wprowadzenie pojęcia „deszczówka”,
  • wprowadzenie pojęcia „recykling”, „drugie życie przedmiotów”,
  • kształcenie postawy „Nie wyrzucaj, wykorzystaj”,
  • rozwijanie wyobraźni, kreatywności dziecka,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych,
  • kształtowanie poczucia przynależności do narodu,
  • budzenie postawy patriotycznej,
  • zapoznanie z wybranymi zabytkami Warszawy,
  • utrwalanie właściwego zachowania podczas słuchania i śpiewania hymnu państwowego
  • poznawanie nazw największych miast w Polsce i lokalizowanie ich na mapie,
  • zapoznanie z nazwą „Europa”,
  • przybliżenie celów współdziałania państw w Unii Europejskiej,
  • poznanie nazw wybranych państw europejskich i określenie, gdzie znajdują się na mapie,
  • rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi,
  • doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie przeliczania,
  • ćwiczenie umiejętności klasyfikowania,

Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.
Refren: Marsz, marsz, Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.

Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.
Refren: Marsz, marsz, Dąbrowski…

Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze,
Dla ojczyzny ratowania
Wrócim się przez morze.
Refren: Marsz, marsz, Dąbrowski…

Już tam ojciec do swej Basi
Mówi zapłakany –
Słuchaj jeno, pono nasi
Biją w tarabany.
Refren: Marsz, marsz, Dąbrowski…