Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej na miesiąc: kwiecień (08.04. -12.04.2024)
Temat kompleksowy: „Mamo, tato ,wolę wodę”…
Celem projektu jest wykształcenie u dzieci prawidłowych nawyków żywieniowych, ze szczególnym podkreśleniem roli wody w codziennej diecie, a także zwrócenie ich uwagi na zagadnienie ochrony środowiska.
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”
Obszar 1 -Jestem i działam z innymi
Obszar 2 -Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 -Żyje w harmonii z przyrodą
Obszar 4 -Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 -Mówię i rozumiem
Obszar 6 -Będę czytać i pisać
Obszar 7 -Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI
- Dziecko poznaje Zdrojka, bohatera projektu „Mamo, tato, wole wodę.”
- Dziecko wypowiada się na temat roli wody w życiu ludzi, zwierząt i roślin.
- Dziecko aktywnie uczestniczy w zabawach plastycznych – maluje farbami plakatowymi, eksperymentuje z wodą.
- Dziecko słucha wierszy o tematyce wody; wie, że należy chronić środowisko. Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP
Wiersz o wodzie:
1.Mała chmurka zapłakała,
kropelkami świat zalała,
zasiliła rzeki w wodę,
ożywiła nap przyrodę.
2.Dzięki wodzie wszystko żyje,
każdy ją na świecie pije,
mały kwiatek, wielkie drzewo,
które pnie się aż pod niebo.
3.Wodę piją także dzieci,
taką co ze źródła leci.
Aby rosnąć, aby żyć,
trzeba czystą wodę pić.
Śpiewające Brzdące- „Deszczowa piosenka”
1.Deszczyk kapie, z chmurki spada
i na ziemi opowiada,
że tak z góry na nas leci,
by urosły wszystkie dzieci.
Ref. Kap, kap, kap
deszczyk z nieba spadł.
2.Deszczyk kapie, z chmurki spada
i po drodze opowiada,
że na ziemi go potrzeba,
by urosły kwiaty, drzewa.