Termin realizacji: 25.03 – 29.03.2024
„PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO ŚWIĄT WIELKANOCNYCH” – poznajemy tradycje wielkanocne, kultywujemy niektóre zwyczaje Świąt Wielkanocnych: zakładamy hodowlę rzeżuchy, dekorujemy salę pisankami i bukszpanem, spożywamy świąteczny obiad.
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE” (Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek WSiP): Obszar 1 – Jestem i działam z innymi Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie Obszar 5 – Mówię i rozumiem Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą | OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ I Fizyczny obszar rozwoju dziecka II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka III Społeczny obszar rozwoju dziecka IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka |
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
- Dziecko poznaje tradycje wielkanocne.
- Dziecko wypowiada się na temat rodzinnych zwyczajów świątecznych.
- Dziecko wykonuje proste działania matematyczne na konkretach i grupuje przedmioty w zbiory.
- Dziecko wykonuje wielkanocne prace plastyczne.
- Dziecko obserwuje przyrodę w kontekście hodowli rzeżuchy i formułuje wnioski z przeprowadzonych badań.
- Dziecko kulturalnie spożywa świąteczny wielkanocny obiad.
Piosenka „Zając długie uszy ma”
Zając długie uszy ma
trala la, trala la,
nosek słodki oczka dwa
hopsa, hopsa sa.
Każdy zając skacze: – hoP
HOP, HOP HOP
HOP HO[P HOP
Jeden skok,
drugi skok Teraz wszyscy: HOP!
Wiersz: „Pisanki” Małgorzata Plata W koszyku małej Hanki Ułożone są pisanki: Na pierwszej kogucik widnieje; Dziobek otworzył i głośno pieje. Cały odziany jest w piórka tęczowe, A grzebień czerwony zdobi mu głowę. Obok tej pisanki leży jajeczko, Na którym widnieje żółte słoneczko. Okrągła buzia do nas się śmieje I wokół siebie promyczki sieje. (…) Inna pisanka jest calutka w kwiatki, Różnymi barwami cieszą oczy ich płatki. A na ostatniej pisance Haneczki Migotliwie świecą małe gwiazdeczki. (…) Wielkanocne pisanki – święconki ozdoba… Która najbardziej ci się podoba? |