TEMAT EDUKACYJNY:
1. PREHISTORYCZNY ŚWIAT
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:
DZIECKO:
- interesuje się historią,
- pozna podstawowe informacje o zawodach: archeolog, paleontolog, kustosz,
- szanuje pozostałości historii i wie jak właściwie zachować się w muzeum,
- doskonali umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych,
- poszerza i utrwala wiedzę na temat dinozaurów, ich życia i odżywiania,
- rozwija wyobraźnię,
- współdziała z innymi w zabawie i na zajęciach,
- utrwalenie znajomości nazw dinozaurów,
- rozwija słuch muzyczny,
- rozwija wyobraźnię.
TEMAT EDUKACYJNY:
2. W MARCU, JAK W GARNCU
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:
DZIECKO:
- zna znak graficzny litery „G”, „g”
- pisze literę po śladzie
- dokonuje analizy słuchowo – wzrokowej wyrazu „garnek”
- przelicza liczebnikami głównymi
- ilustruje ruchem muzykę
- rozwija i doskonali sprawność manualną i wrażliwość muzyczną
- słucha poleceń nauczyciela i wykonuje je
TEMAT EDUKACYJNY:
3. POWITANIE WIOSNY
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:
DZIECKO:
- zna znak graficzny litery „W”, „w”
- pisze literę po śladzie
- dokonuje analizy słuchowo – wzrokowej wyrazu „wiosna”
- czyta proste wyrazy i układa z nimi zdania;
- kojarzy wiosnę z odpowiednimi zjawiskami przyrodniczymi, atmosferycznymi i społecznymi;
- zna zwyczaje ludowe związane z pierwszym dniem wiosny (gaik, maik, Marzanna) i je kultywuje;
- utrwala poznane litery;
- zna znak graficzny liczby 10;
- przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi;
- wie, co potrzebne jest roślinom do życia;
- zna sposoby wyhodowania rośliny (z nasiona, z cebulki, z sadzonek);
- zasadzi nasionka lub cebulkę;
TEMAT EDUKACYJNY:
4. WIELKANOC
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:
DZIECKO:
- zna znak graficzny litery „J”, „j”
- pisze literę po śladzie
- dokonuje analizy słuchowo – wzrokowej wyrazu „jajko”
- zna tradycje świąt wielkanocnych;
- wypowiada się nt przeżyć związanych ze świętami;
- ozdabia jajka;
- dba o wysiane rośliny – podlewa, obserwuje;
- rozwiązuje zadania matematyczne;
- interesuje się zjawiskami przyrodniczymi;
WIERSZE I PIOSENKI DO NAUKI I SŁUCHANIA
„SPACER WIOSNY” – A. Olędzka
Wyszła Wiosna na spacer
w kolorowej sukience.
W kapeluszu na głowie
i z kwiatami w ręce.
Słońce do niej się uśmiecha,
motyl usiadł na dłoni.
A Wiosenka biegnie przed siebie
i czerwone biedronki goni
Idzie wiosna słońce świeci.
Na spacerek wyszły dzieci.
Rosną kwiaty.
Ptaszek śpiewa.
Wieje wietrzyk.
Szumią drzewa.
Dwie biedronki się spotkały.
O motylach rozmawiały.
„MASZERUJE WIOSNA”
- Tam daleko gdzie wysoka sosna
Maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini sznurowane butki
I jeden warkoczyk krótki
REF.
Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat
- Nosi wiosna dżinsową kurteczkę
Na ramieniu małą torebeczkę
Chętnie żuje gume i robi balony
A z nich każdy jest zielony
REF.
Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat
- Wiosno wiosno
Nie zapomnij o nas
Każda trawka chce
Być już zielona
Gdybyś zapomniała inną
Drogą poszła
Zima by została mroźna
REF.
Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat