PODSTAWA PROGRAMOWA:
OBSZAR I FIZYCZNY
OBSZAR II EMOCJONALNY
OBSZAR III SPOŁECZNY
OBSZAR IV POZNAWCZY
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
-dz. wypowiada się na temat wysłuchanego tekstu i ilustracji
-dz. dostrzega nagłe zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny
-dz. określa pogodę i nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla przedwiośnia
-dz. klasyfikuje elementy wg. rodzaju, wielkości, przelicza stosując nazwy liczebników głównych
-dz. potrafi odtworzyć melodię i tekst piosenki
-dz. aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
-dz. zakłada wspólnie z innymi dziećmi hodowlę wybranych roślin
WIERSZ:
„MARCOWA POGODA”
Autor: Bożena Forma
Ja jestem marzec, ja wam pokażę,
jak dobrze mieszać pogodę w garze.
Zanim na dobre wiosna przybędzie,
ja ślady zimy zostawię wszędzie.
Zmarzną wam nosy i zmarzną uszy,
i jeszcze trochę śnieżek poprószy.
I chociaż słońce mocniej przygrzeje,
to jeszcze chłodnym wiatrem powieje.
PIOSENKA:
MARZEC CZARODZIEJ
Chodzi marzec – czarodziej,
po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus – pokus:
i już pączki na patyku
i już trawka na śnieżniku.
Och , ten marzec – czarodziej! Chodzi marzec – czarodziej,
Po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus – pokus:
słońce rzuca swe błyskotki,
że aż mruczą bazie -kotki
Och, ten marzec -czarodziej! Chodzi marzec – czarodziej,
po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus – pokus :
przez kałuże skaczą kaczki,
żółte kaczki – przedszkolaczki .
Och, ten marzec – czarodziej !