„Zima”
Podstawa Programowa:
Obszar I Fizyczny
Obszar II Emocjonalny
Obszar III Społeczny
Obszar IV Poznawczy
Materiał programowy: „Kocham przedszkole”
Obszary działalności dziecka
Działam w harmonii z przyrodą (3)
Żyję zdrowo i bezpiecznie (2)
Mówię i rozumiem (5)
Jestem odbiorcą i twórcą (7)
Myślę i działam matematycznie(4)
Jestem i działam z innymi (1)
Przewidywane umiejętności dzieci:
– klasyfikuje elementy według kształtu
– zna nazwę aktualnej pory roku
– wymieni zjawiska atmosferyczne występujące zimą
– doskonali posługiwanie się pędzlem
– poprawnie dmucha na papierową śnieżynkę
– wypowiada się na temat wykonanej pracy
– współpracuje w parze
„ Pada śnieżek”- piosenka
1.Pada śnieżek pada śnieżek
Już ze śniegu mam kołnierzyk
Białe uszy i policzki
I śniegowe rękawiczki
Pada śnieżek pada śnieżek
Już ze śniegu mam kołnierzyk
I guziki i rękawy
Oraz lewy but i prawy
Ref: Pada śnieżek jak szalony
Z lewej strony z prawej strony
Raz za nami raz przed nami
Zasypuje nas płatkami
2.Pada śnieżek pada śnieżek
Już ze śniegu mam kołnierzyk
Białe uszy i policzki
I śniegowe rękawiczki
Pada śnieżek pada śnieżek
Na szalikach żółty brzeżek
I na czapkę moją pada
Bardzo mi to odpowiada
Ref: Pada śnieżek jak szalony
Z lewej strony z prawej strony
Raz za nami raz przed nami
Zasypuje nas płatkami
A jak padać nie przestanie
Zobaczycie co się stanie
Będzie kino nie z tej ziemi
Nos w marchewkę mi się zmieni.