„Zima”

Podstawa Programowa:

Obszar I Fizyczny

Obszar II Emocjonalny

Obszar III Społeczny

Obszar IV Poznawczy

Materiał programowy:  „Kocham przedszkole”

Obszary działalności dziecka

Działam w harmonii z przyrodą (3)

Żyję zdrowo i bezpiecznie (2)

Mówię i rozumiem (5)

Jestem odbiorcą i twórcą (7)

Myślę i działam matematycznie(4)

Jestem i działam z innymi (1)

Przewidywane umiejętności dzieci:

– klasyfikuje elementy według kształtu

– zna nazwę aktualnej pory roku

– wymieni zjawiska atmosferyczne występujące zimą

– doskonali posługiwanie się pędzlem

– poprawnie dmucha na papierową śnieżynkę

– wypowiada się na temat wykonanej pracy

– współpracuje w parze

„ Pada śnieżek”- piosenka

1.Pada śnieżek pada śnieżek

Już ze śniegu mam kołnierzyk

Białe uszy i policzki

I śniegowe rękawiczki

Pada śnieżek pada śnieżek

Już ze śniegu mam kołnierzyk

I guziki i rękawy

Oraz lewy but i prawy

Ref: Pada śnieżek jak szalony

Z lewej strony z prawej strony

Raz za nami raz przed nami

Zasypuje nas płatkami

2.Pada śnieżek pada śnieżek

Już ze śniegu mam kołnierzyk

Białe uszy i policzki

I śniegowe rękawiczki

Pada śnieżek pada śnieżek

Na szalikach żółty brzeżek

I na czapkę moją pada

Bardzo mi to odpowiada

Ref: Pada śnieżek jak szalony

Z lewej strony z prawej strony

Raz za nami raz przed nami

Zasypuje nas płatkami

A jak padać nie przestanie

Zobaczycie co się stanie

Będzie kino nie z tej ziemi

Nos w marchewkę mi się zmieni.