PODSTAWA PROGRAMOWA:

OBSZAR I FIZYCZNY

OBSZAR II EMOCJONALNY

OBSZAR III SPOŁECZNY

OBSZAR IV POZNAWCZY

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:

-dz. wymienia przykłady zabaw, w które można bawić się nad morzem

-dz. wypowiada się na temat sposobu spędzania wakacji pod namiotem oraz ulubionych zabaw

-dz. wykonuje żaglówkę

-dz. uczestniczy ćwiczeniach ruchowych

-dz. powtarza tekst, stosując zmiany dynamiczne i pokazując go ruchem

-dz. zgodnie współdziała z rówieśnikami podczas zabaw

-dz. liczy pociągi, muszle, kropki na kostce i wykonuje tyle samo kroków

-dz. Odpowiada na pytania dotyczące tekstu

PIOSENKA:

Kolorowe lato”

Jak zwykle co roku o tej samej porze 

z walizkę zjawiło się lato nad morzem 

rzuciło promyków złocistych tysiące

porwało do tańca motyle na łące.

Ref: Kolorowe lato

lato kolorowe

włożyło słomkowy kapelusz na głowę.

Gdy kapelusz zdejmie

sypnie pomysłami

nie będzie w wakacje nikt nudził się z nami.

WIERSZ:

Wakacyjne marzenia”

Chciałbym pojechać w góry,

strumyk cichutko płynie.

Chciałbym zobaczyć kwiaty,

co rosną w górskiej dolinie.

Chciałbym poznawać szlaki,

patrzeć na szczyty w oddali.

Chciałbym podczas spacerów

liczyć owieczki na hali.

Chciałbym kolejką jechać,

poznawać życie górali.

Chciałbym, by polskie góry

wszyscy dokoła kochali.