Temat: Dzieci całego świata mają prawo być szczęśliwe.

                          Cele:

                                         –     Odczuwa więź emocjonalną z dziećmi całego świata.

                                         –     Zna i rozumie ,,prawa dziecka”

                                         –     Rozumie wartość dobroci. wie co oznacza kulturalne zachowanie się.

                                         –     Zna sposób ubierania się oraz życie dzieci w Europie i dalekiej Afryce, Azji, Ameryce Płd. i Antarktydzie.

                                          –     Rozumie znaczenie przyjaźni i pokoju na całym świeci

                                          –     Wymienia pory roku w kolejności.

                                          –     Reaguje ruchem ciała na określoną muzykę.

Wiersz:

 „Dzieci” – Gellnerowa Danuta
 Wszystkie dzieci
 na całym świecie
 są takie same –
 lubią skakać na jednej nodze
 i lubią zanudzać mamę.

 Wszystkie dzieci
 na całym świecie
 śpiewają wesołe piosenki
 i byle kamyk,
 i byle szkiełko
 biorą jak skarb
 do ręki.

 Podobno dzieci
 na całym świecie
 bywają niegrzeczne czasem,
 lecz to nie u nas,
 nie w naszym mieście –
 to gdzieś za górą, za lasem.

Piosenka:

Jesteśmy dziećmi – Śpiewające Brzdące

1. Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

2. Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.