Temat: Dzieci całego świata mają prawo być szczęśliwe.
Cele:
– Odczuwa więź emocjonalną z dziećmi całego świata.
– Zna i rozumie ,,prawa dziecka”
– Rozumie wartość dobroci. wie co oznacza kulturalne zachowanie się.
– Zna sposób ubierania się oraz życie dzieci w Europie i dalekiej Afryce, Azji, Ameryce Płd. i Antarktydzie.
– Rozumie znaczenie przyjaźni i pokoju na całym świeci
– Wymienia pory roku w kolejności.
– Reaguje ruchem ciała na określoną muzykę.
Wiersz:
„Dzieci” – Gellnerowa Danuta
Wszystkie dzieci
na całym świecie
są takie same –
lubią skakać na jednej nodze
i lubią zanudzać mamę.
Wszystkie dzieci
na całym świecie
śpiewają wesołe piosenki
i byle kamyk,
i byle szkiełko
biorą jak skarb
do ręki.
Podobno dzieci
na całym świecie
bywają niegrzeczne czasem,
lecz to nie u nas,
nie w naszym mieście –
to gdzieś za górą, za lasem.
Piosenka:
Jesteśmy dziećmi – Śpiewające Brzdące
1. Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.
Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.
2. Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.
Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.