Obszary podstawy programowej
1. Fizyczny Obszar Rozwoju Dziecka
2. Emocjonalny Obszar Rozwoju Dziecka
3. Społeczny Obszar Rozwoju Dziecka
4. Poznawczy Obszar Rozwoju Dziecka
„Prawa dziecka” 29.05-7.06.2023r
Dziecko:
- coraz większa świadomość własnych praw oraz praw innych, np. prawo do wyboru zabawki, zabawy, wyboru towarzysza, niewiedzy, szacunku, radości, poszanowania własności, odczuwania emocji, tajemnicy, wyrażania własnych myśli, bycia wysłuchanym
- chęć udzielenia wsparcia osobom słabszym i potrzebującym pomocy; odczuwanie satysfakcji z faktu dzielenia się lub obdarowywania innych
- krytyka wobec przejawów nierównego traktowania, wyszydzania czy szykanowania
- dostrzeganie potrzeb osób w najbliższym otoczeniu i umiejętne wspieranie ich, włączanie do zabaw lub działań adekwatnie do możliwości oraz sprawności
- rozumienie, że rodziny, w których wychowują się dzieci, mogą mieć odmienne zwyczaje, tradycje i status materialny
- doskonalenie umiejętności tworzenia dłuższych wypowiedzi słownych poprawnych pod względem logicznym i gramatycznym
- uczestnictwo w zabawach dydaktycznych i grach utrwalających znajomość liter – litera „h”, „H”
- wzbogacanie umiejętności opisywania obrazków z dostrzeganiem przedmiotów, cech, czynności, emocji
- dostrzeganie różnych kryteriów klasyfikacyjnych dla tego samego zbioru przedmiotów
- rozumienie efektu przesunięcia i obrotu drugiej osoby w przestrzeni (odwrotność strony lewej i prawej u osoby stojącej naprzeciwko)
- szukanie informacji na dany temat w dostępnych źródłach
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 3., 5., 6.
„W podróż wyruszamy” 12-16.06.2023r
• wykazywanie tolerancji oraz życzliwej postawy wobec ludzi w bliższym i dalszym środowisku
• wykazywanie tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności różnych ludzi
• dostrzeganie znaczenia uniwersalnych wartości ważnych w odniesieniu do siebie i innych, takich jak: dobro, prawda, sprawiedliwość, uczciwość, odwaga, zdolność do poświęceń
• wyrażanie emocji poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną oraz z wykorzystaniem pozawerbalnych form komunikacji
• otwartość i gotowość do porozumienia się z innymi z wykorzystaniem różnych form komunikacji rozbudzanie ciekawości świata
• aktywna postawa podczas zajęć: stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi, podążanie za tokiem rozmowy
• wykazywanie motywacji i zainteresowanie czytaniem oraz poznawaniem liter
• dostrzeganie i odtwarzanie regularności rytmicznych
• porównywanie objętości na „oko”, posługiwanie się zwrotami: „więcej”, „mniej”, „tyle samo”
• poznawanie świata z wykorzystaniem wielu zmysłów
• przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej i kontaktach z dorosłymi
• uważne słuchanie i analizowanie wypowiedzi innych podczas rozmowy swobodnej i modelowanej
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 2., 3. 4., 5.
„Tajemnice przyrody” 19-23.06.2023r
• dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów, określanie zmian odwracalnych, częściowo odwracalnych i nieodwracalnych
• dążenie do udzielania trafnych, przemyślanych i czytelnych odpowiedzi oraz do zrozumiałego przekazywania informacji
• rysowanie na różnorodnych powierzchniach
• dostrzeganie różnych kryteriów klasyfikacyjnych dla tego samego zbioru przedmiotów i doskonalenie klasyfikowania z wykorzystaniem obrazków i kart pracy
• prowadzenie obserwacji, doświadczeń i eksperymentów zmierzających do dostrzegania skutków wykonywanych czynności
• doskonalenie w zakresie orientacji w przestrzeni z własnego i czyjegoś punktu widzenia
• ustalanie równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania
• porównywanie liczebności zbiorów z określaniem, o ile jest mniej lub więcej elementów
• dostrzeganie pozytywnego wpływu niektórych zwierząt na środowisko
• dostrzeganie zagrożenia dla przyrody wynikającego ze zmian klimatycznych, rozwoju cywilizacji oraz codziennej działalności człowieka
• poznawanie sposobów niwelowania niekorzystnych zmian oraz wpływów na przyrodę przez działania proekologiczne i systemy ochrony przyrody
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 3., 6., 7.