Plan dydaktyczno – wychowawczy na miesiąc: kwiecień
„Dbamy o naszą planetę” – uczymy się wrażliwości na piękno otaczającej przyrody, uczymy się zasad segregacji odpadów, sposobów ochrony środowiska, tworzymy kodeks przyjaciela przyrody
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 6 – Będę czytać i pisać
Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI
1.Dziecko dostrzega piękno otaczającej przyrody
2.Dziecko wie, jak może chronić środowisko: oszczędzając wodę i energię, segregować odpady.
3.Dziecko poszerza swój język o nowe pojęcia związane z ochroną środowiska.
4.Dziecko rozpoznaje i pisze po śladzie graficzny obraz liczby: cyfry od 0 do 9, kojarzy brzmienie liczebników z odpowiednią cyfrą
5.Dziecko czyta wyrazy o prostej budowie fonetycznej, pozna literę małą i wielką na wyrazie podstawowym:
Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ”Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek WSiP
Co to jest ekologia?
D. Klimkiewicz, W. Drabik
Ekologia – mądre słowo,
a co znaczy – powiedz, sowo?
Sowa chwilę pomyślała
i odpowiedź taką dała:
„To nauka o zwierzakach,
lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
Mówiąc krótko, w paru zdaniach,
o wzajemnych powiązaniach
między nami, bo to wszystko
to jest nasze środowisko.
Masz je chronić i szanować”
– powiedziała mądra sowa….
Co to jest ekologia? Czego dotyczy ta nauka? Co oznacza słowo „szanować”?