Obszary podstawy programowej
1. Fizyczny Obszar Rozwoju Dziecka
2. Emocjonalny Obszar Rozwoju Dziecka
3. Społeczny Obszar Rozwoju Dziecka
4. Poznawczy Obszar Rozwoju Dziecka
„Wielkanocny czas” (3-7.04.2023r)
• doskonalenie umiejętności liczenia na miarę możliwości dziecka
• wzbogacenie słownika czynnego i biernego związanego z tematyką świąteczną
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem
• wdrażanie do wypowiadania się w sposób zrozumiały, poprawny pod względem gramatycznym i fleksyjnym
• rozwijanie zainteresowania literą „j”, „J”, udział w zabawach i grach utrwalających znajomość liter
• doskonalenie analizy i syntezy sylabowej wyrazów, wyróżnianie głosek w nagłosie i wygłosie
• rozwijanie zainteresowań tradycjami wielkanocnymi
• kształtowanie kompetencji w zakresie myślenia krytycznego i twórczego/stawiania sobie celów i realizowania ich w grupie/szukania twórczych rozwiązań
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 3., 7., 8.
„Mieszkańcy domu i zagrody” (11-14.04.2023r)
• wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych i hodowlanych
• dostrzeganie postępu technicznego w gospodarstwie rolnym
• otwartość i gotowość do porozumienia się z innymi z wykorzystaniem różnych form komunikacji
• porównywanie długości „na oko” i przez przykładanie przedmiotów, używanie określeń: „dłuższy”, „krótszy”
• porządkowanie przedmiotów według długości wzrastającej lub malejącej
• rozumienie znaczenia miar w życiu człowieka
• rozumienie, że wynik liczenia nie zależy od układu elementów i kolejności liczenia
• liczenie i odzwierciedlanie liczby elementów na palcach lub na zbiorach zastępczych
• dostrzeganie znaczenia cyfr i numeracji cyfrowej w życiu codziennym
• znajomość i stosowanie zapisu cyfrowego od „0” do „10”
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 4.
„Ekologia na co dzień” (17-21.04.2023r)
• dostrzeganie wpływu działalności człowieka na przyrodę – zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne – na podstawie informacji z literatury, spotkań z ekspertami, spacerów i wycieczek, filmów edukacyjnych, zdjęć
• kształtowanie prawidłowych reakcji na negatywne zmiany w otoczeniu przyrodniczym poprzez aktywny udział w oszczędzaniu jej zasobów, m.in. oszczędzanie wody i energii
• podejmowanie działań chroniących zasoby przyrodnicze, np. segregacja odpadów, wykorzystywanie sposobów zmniejszania ich ilości, oszczędzanie wody
• rozwijanie empatycznego stosunku do zwierząt i wykazywanie wrażliwości na ich los
• prawidłowe reakcje na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom
• dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
• czytanie symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu
• doskonalenie kompetencji i intuicji matematycznych (klasyfikacja, przeliczanie, mierzenie objętości)
• eksperymentowanie z dźwiękiem i rytmem, tworzenie własnych instrumentów muzycznych
• zapoznanie się ze znakiem graficznym liter „g”, „G”, uczestnictwo w procesie alfabetyzacji, wykazywanie zainteresowania czytaniem oraz poznawaniem liter
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 4.
„Książka skarbnicą wiedzy” (24-28.04.2023r)
• odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości
• wypowiadanie się w sposób zrozumiały z zachowaniem następstwa czasu, poprawnie pod względem gramatycznym i fleksyjnym
• szukanie rymów i tworzenie krótkich rymowanek, wyliczanek i wierszy
• doskonalenie umiejętności posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi i dostrzeganie ich znaczenia
• znajomość procesu powstawania książki oraz dzielenie książek na dostępne kategorie
• szanowanie książek i odkładanie ich na miejsce po przeczytaniu
• znajomość biblioteki i przestrzeganie obowiązujących w niej zasad
• rozróżnianie kierunków w przestrzeni
• wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą
• komunikowanie się z dziećmi i osobami dorosłymi z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
• rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter
• dokonywanie analizy i syntezy sylabowej wyrazów
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 4., 5., 8.