PODSTAWA PROGRAMOWA:
OBSZAR I FIZYCZNY
OBSZAR II EMOCJONALNY
OBSZAR III SPOŁECZNY
OBSZAR IV POZNAWCZY
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
-dz. wypowiada się na temat wysłuchanego tekstu i ilustracji
-dz. dostrzega nagłe zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny
-dz. określa pogodę i nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla przedwiośnia
-dz. klasyfikuje elementy wg. rodzaju, wielkości, przelicza stosując nazwy liczebników głównych
-dz. potrafi odtworzyć melodię i tekst piosenki
-dz. aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
-dz. zakłada wspólnie z innymi dziećmi hodowlę wybranych roślin
WIERSZ:
„„Marcowa pogoda”
Autor: Bożena Forma
Ja jestem marzec, ja wam pokażę,
jak dobrze mieszać pogodę w garze.
Zanim na dobre wiosna przybędzie,
ja ślady zimy zostawię wszędzie.
Zmarzną wam nosy i zmarzną uszy,
i jeszcze trochę śnieżek poprószy.
I chociaż słońce mocniej przygrzeje,
to jeszcze chłodnym wiatrem powieje.
PIOSENKA:
„Marzec i wielki garnek”
1. Marzec zamieszał w wielkim garnku śnieg i deszcz.
Dodał trochę słońca, tęczę dodał też.
Martwi marzec się dość mocno.
Nie wie sam, czego chce.
Trochę zimy, trochę wiosny.
Nie chce wybrać źle.
Ref.: Śnieżek sypie, deszczyk pada i tak wciąż na zmianę.
Co założyć dziś wypada? Muszę spytać mamę.
2. Wielki garnek zabulgotał raz i dwa.
I na niebo, wyszła mieszanina ta.
Martwi marzec się dość mocno.
Nie wie sam, czego chce.
Trochę zimy, trochę wiosny.
Nie chce wybrać źle.
Ref.: Śnieżek sypie, deszczyk pada i tak wciąż na zmianę.
Co założyć dziś wypada? Muszę spytać mamę.