Obszary podstawy programowej
1. Fizyczny Obszar Rozwoju Dziecka
2. Emocjonalny Obszar Rozwoju Dziecka
3. Społeczny Obszar Rozwoju Dziecka
4. Poznawczy Obszar Rozwoju Dziecka
„Zdrowy jak ryba” (27.02-3.03.2023r)
• poznanie piramidy produktów zdrowego żywienia
• dostrzeganie zagrożeń wynikających z nieprzestrzegania higieny
• formułowanie wypowiedzi, przestrzeganie konsekwencji i zgodności czasu
• aktywna postawa podczas zajęć: stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi, podążanie za tokiem rozmowy
• porządkowanie elementów historyjki obrazkowej zgodnie z ciągiem przyczynowo-skutkowym
• planowanie kolejnych etapów i czynności, właściwego wykorzystania płaszczyzny lub przestrzeni oraz elementarnego dostrzegania proporcji
• tworzenie i odczytywanie szyfrów według przyjętego kodu przyporządkowującego litery i cyfry do znaków
• stosowanie klasyfikacji dla porządkowania przedmiotów w otaczającej przestrzeni
• prowadzenie obserwacji, doświadczeń i eksperymentów zmierzających do dostrzegania skutków wykonywanych czynności
• ustalanie równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania
• porządkowanie zbiorów przedmiotów według wzrastającej i malejącej liczebności w dostępnym zakresie
• stosowanie cyfr od „0” do „9”, dostrzeganie znaczenia cyfr i numeracji cyfrowej w życiu codziennym
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1, 3, 5,
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Tydzień Bajek Polskich” (6-10.03.2023r)
• poznanie polskich bajek animowanych
• rozwijanie twórczej inwencji dzieci, poznanie polskich bajek
• budzenie ciekawości poznawczej,
• kształcenie na odległość
• rozwijanie fantazji dzieci,
• usprawnianie funkcji wzrokowych, słuchowych, manualnych,
• zaznajomienie dzieci ze sposobami radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
• przygotowanie do nauki czytania i pisania,
• kształtowanie dojrzałości emocjonalno-społecznej, wyrabianie samodzielności, zaradności, dyscypliny, oceny zdarzeń,
• rozwijanie więzi emocjonalnej z osobami bliskimi,
• przekazywanie wartości moralnych,
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1, 3, 5, 8,
„Świat się zmienia” (13-17.03.2023r)
• dążenie do udzielania trafnych, przemyślanych i czytelnych odpowiedzi oraz informacji
• pod pełną kontrolą dorosłych i w ograniczonym zakresie korzystanie z internetu i gier komputerowych
• poznawanie liter drukowanych małych i wielkich, litera „z”, „Z”
• doskonalenie umiejętności prowadzenia dyskusji z przestrzeganiem zasady wzajemnego słuchania i argumentowania wyrażanych opinii i ocen
• uczestnictwo w budowaniu dłuższych wypowiedzi na temat własnych zainteresowań, opowiadanie o ciekawych zdarzeniach, obejrzanych filmach, wystawach
• rozwijanie kreatywności i wyobraźni przez łączenie technik plastycznych
• doskonalenie umiejętności zespołowego wykonywania prac plastycznych, plakatów
• sprawne klasyfikowanie przedmiotów, obrazków ze względu na cechy jakościowe
• racjonalne gospodarowanie materiałami
• określanie wyników dodawania lub odejmowania z pomocą palców zastępujących przedmioty
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 4., 5., 7.
„Wiosno, gdzie jesteś?” (20-24.03.2023r)
• kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć: stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi
• wykazywanie zainteresowania poznawaniem liter – litera „c”, „C”
• wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, obserwacjami, muzyką, sztuką ludową, wyobraźnią i fantazją
• doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji
• prowadzenie obserwacji, doświadczeń i eksperymentów zmierzających do dostrzegania skutków wykonywanych czynności
• doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy
• prowadzenie kalendarza pogody z zaznaczeniem pory roku, nazwy miesiąca i dnia tygodnia
• dostrzeganie następstwa: pór roku, dni tygodnia, pór dnia, posługiwanie się pojęciami dotyczącymi czasu
• utrwalanie i wzbogacanie słownictwa służącego do opisywania warunków pogodowych
• zwracanie uwagi na wpływ obserwowanych zjawisk na odczucia, np. temperatura poniżej zera – jest nam zimno
• doskonalenie umiejętności nazywania i rozpoznawania roślin na podstawie cech charakterystycznych
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5.