Obszary podstawy programowej

1. Fizyczny Obszar Rozwoju Dziecka

2. Emocjonalny Obszar Rozwoju Dziecka

3. Społeczny Obszar Rozwoju Dziecka

4. Poznawczy Obszar Rozwoju Dziecka

„Zdrowy jak ryba” (27.02-3.03.2023r)

poznanie piramidy produktów zdrowego żywienia

dostrzeganie zagrożeń wynikających z nieprzestrzegania higieny

formułowanie wypowiedzi, przestrzeganie konsekwencji i zgodności czasu

aktywna postawa podczas zajęć: stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi, podążanie za tokiem rozmowy

porządkowanie elementów historyjki obrazkowej zgodnie z ciągiem przyczynowo-skutkowym

planowanie kolejnych etapów i czynności, właściwego wykorzystania płaszczyzny lub przestrzeni oraz elementarnego dostrzegania proporcji

tworzenie i odczytywanie szyfrów według przyjętego kodu przyporządkowującego litery i cyfry do znaków

stosowanie klasyfikacji dla porządkowania przedmiotów w otaczającej przestrzeni

prowadzenie obserwacji, doświadczeń i eksperymentów zmierzających do dostrzegania skutków wykonywanych czynności

ustalanie równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania

porządkowanie zbiorów przedmiotów według wzrastającej i malejącej liczebności w dostępnym zakresie

stosowanie cyfr od „0” do „9”, dostrzeganie znaczenia cyfr i numeracji cyfrowej w życiu codziennym

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1, 3, 5,

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Tydzień Bajek Polskich” (6-10.03.2023r)

• poznanie polskich bajek animowanych

• rozwijanie twórczej inwencji dzieci, poznanie polskich bajek

• budzenie ciekawości poznawczej,

• kształcenie na odległość

• rozwijanie fantazji dzieci,

• usprawnianie funkcji wzrokowych, słuchowych, manualnych,

• zaznajomienie dzieci ze sposobami radzenia sobie w trudnych sytuacjach,

• przygotowanie do nauki czytania i pisania,

• kształtowanie dojrzałości emocjonalno-społecznej, wyrabianie samodzielności, zaradności, dyscypliny, oceny zdarzeń,

• rozwijanie więzi emocjonalnej z osobami bliskimi,

• przekazywanie wartości moralnych,

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1, 3, 5, 8,

„Świat się zmienia” (13-17.03.2023r)

dążenie do udzielania trafnych, przemyślanych i czytelnych odpowiedzi oraz informacji

pod pełną kontrolą dorosłych i w ograniczonym zakresie korzystanie z internetu i gier komputerowych

poznawanie liter drukowanych małych i wielkich, litera „z”, „Z”

doskonalenie umiejętności prowadzenia dyskusji z przestrzeganiem zasady wzajemnego słuchania i argumentowania wyrażanych opinii i ocen

uczestnictwo w budowaniu dłuższych wypowiedzi na temat własnych zainteresowań, opowiadanie o ciekawych zdarzeniach, obejrzanych filmach, wystawach

rozwijanie kreatywności i wyobraźni przez łączenie technik plastycznych

doskonalenie umiejętności zespołowego wykonywania prac plastycznych, plakatów

sprawne klasyfikowanie przedmiotów, obrazków ze względu na cechy jakościowe

racjonalne gospodarowanie materiałami

określanie wyników dodawania lub odejmowania z pomocą palców zastępujących przedmioty

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 4., 5., 7.

„Wiosno, gdzie jesteś?” (20-24.03.2023r)

kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć: stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi

wykazywanie zainteresowania poznawaniem liter – litera „c”, „C”

wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, obserwacjami, muzyką, sztuką ludową, wyobraźnią i fantazją

doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji

prowadzenie obserwacji, doświadczeń i eksperymentów zmierzających do dostrzegania skutków wykonywanych czynności

doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy

prowadzenie kalendarza pogody z zaznaczeniem pory roku, nazwy miesiąca i dnia tygodnia

dostrzeganie następstwa: pór roku, dni tygodnia, pór dnia, posługiwanie się pojęciami dotyczącymi czasu

utrwalanie i wzbogacanie słownictwa służącego do opisywania warunków pogodowych

zwracanie uwagi na wpływ obserwowanych zjawisk na odczucia, np. temperatura poniżej zera – jest nam zimno

doskonalenie umiejętności nazywania i rozpoznawania roślin na podstawie cech charakterystycznych

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5.