„Co słychać w przedszkolu?” Żegnajcie wakacje! Witaj Przedszkole!
To my Sowy!
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 -Działam w harmonii z przyrodą
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 6 – Będę czytać i pisać
Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI
1.Dziecko dowie się jak jego rówieśnicy spędzali wakacje
2.Dziecko utrwali zasady obowiązujące w grupie-współtworzy kodeks grupy
3.Dziecko pozna słowa o melodię piosenki grupowej „Sowa”
4.Dziecko wykona pracę plastyczną – logo swojej grupy
Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ”
Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek WSiP
Piosenka „Sowa”
1.Najmądrzejsza w całym lesie
wszyscy o tym wiedzą nie od dziś.
Bo już dawno wieść się niesie
słucha się jej nawet wielki miś.
Ref. Wielka sowa, mądra głowa
miała problem niecodzienny,
jak się przyznać, że i ona
może gdzieś popełniać błędy.
2.Sowę znów pytają wkoło:
„Co tuz robić? Co powiedzieć?
Lecz i ona z pełną głową
nie rozwiąże spraw na całym świecie.
3.Choć problemy są ogromne,
Sowa zawsze na przyjaciół liczyć może!
Każdy wie, że w przyjaźni siła
rozwiąże każdą sprawę jaka by nie była.
Wiersz „Sowy”
Wysoko tam na drzewie,
gdzie szczyt się chowa w niebie,
mieszkają w dziuplach sowy,
co mają mądre głowy
i siwe mają piórka,
jak siwa, miękka chmurka
i siwe, senne oczy,
bo spać nie mogą w nocy.
Wiersz „Sówka”
Mała sowa spać nie chciała
Wciąż po lesie by latała.
A najbardziej w biały dzień,
gdy powinna zapaść w sen.
Prosi mama, prosi tata,
gdy na dworze słońce świeci
zasypiają sowie dzieci.
Sówka więc zaczęła płakać
nie chcę spać! Chcę tylko latać!
Wtedy płaczem wyczerpana
zamknęła na chwilę oczy
i zasnęła… spała aż do nocy.