Plan dydaktyczno – wychowawczy na miesiąc LISTOPAD, grupa A3
Termin realizacji: 22.11 – 26.11.2021
„PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO ZIMY” c.d
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE” (Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek WSiP):
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
1. Dziecko wymienia sposoby przygotowania się ludzi do zimy.
2. Dziecko poznaje sposoby przetwarzania żywności na okres zimy.
3. Dziecko poznaje podstawowe kroki i strój do tańca narodowego Mazura.
4. Dziecko stara się, zgodnie z poleceniami, prawidłowo układać przedmioty wokół siebie oraz określać położenie już leżących przedmiotów.
5. Dziecko bierze aktywny udział w obchodach Dnia Pluszowego Misia.
Kochani Rodzice !
Przypominamy, że w dniach 24.11.2021 – 29.11.2021 Podstawa Programowa realizowana jest formie propozycji zabaw zdalnych
Poniżej znajdą Państwo przykładowe materiały i propozycje form aktywności na poszczególne dni tygodnia zgodnie z podstawą programową, realizowanym programem i tematyką kompleksową, obowiązującą w grupie A3
Zachęcamy do realizacji treści edukacyjnych – oczywiście w miarę możliwości.
Propozycje można modyfikować dostosowując do swoich potrzeb i harmonogramu dnia codziennego.
PROPOZYCJE ZABAW ŚRODA 24.11.2021 NAUCZANIE ZDALNE
TEMAT DNIA: „Zapasy na zimę”
Dzień dobry. Dzisiaj poćwiczymy liczenie. Wiemy, że niektórzy Rodzice nie robią zapasów na zimę, ale często kupują „jesień zamkniętą w słoiku”: np. tarte buraczki w słoiku lub kiszone ogórki, czerwoną paprykę lub suszone grzyby.
- Zabawa matematyczna „Robimy zapasy na zimę”
Policzcie, proszę wszystkie słoiki, z przetworami, które widzicie na półce.
Czy zauważyliście, że słoiki stoją: „jeden na drugim”, „jeden obok drugiego”?
Na następnym obrazku przetwory ułożone na półkach.
W tym zadaniu: policzcie, ile jest półek na przetwory. Czy już wiecie? Policzcie , ile jest słoików na pierwsze, drugiej, trzeciej półce.
2.Czas , na trochę ruchu , na deser „Owocowa sałatka”
3. Zabawa konstrukcyjna z wykorzystaniem dostępnych klocków „W mojej spiżarni”
Możecie zbudować własną spiżarnię, w której „układacie przetwory” w szeregu jednocześnie ćwicząc aparat mowy wypowiadając krótkie wierszyki::
Układajcie swe zapasy
bo nadchodzi zima.
Kto zawczasu o tym myśli,
łatwo ją przetrzyma.
Kłóciły się wczoraj ogórki,
czy można je obrać ze skórki.
A dziś już się cieszą ciszą,
bo one w słoiku się kiszą.
Miłej zabawy!