ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
Dziecko:
– rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje
– odnosi się z szacunkiem i życzliwością do innych
– wymieni cech dobrego przyjaciela
– pozna drzewa, rośliny, które rosną w lesie, sadzie i ogrodzie
– pozna zasady zachowania się w lesie
– pozna zwierzęta żyjące w lesie oraz ich zwyczaje przygotowań do zimy
– pozna pracę leśniczego, ogrodnika
– rozpoznaje i nazywa owoce, warzywa
– utrwala nazwy kolorów
– rozwija wyobraźnię
– dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie
– rozwija sprawność manualną
– odzwierciedla muzykę ruchem
– rozwiązuje zagadki słowne
– uważnie słucha i wykonuje zadania zgodnie z poleceniem
– potrafi wymienić charakterystyczne oznaki jesieni
– tworzy kompozycje z wykorzystaniem różnorodnych technik plastycznych
„ Kolorowe listki” – piosenka
Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.
Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.
Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają
„Kto w lesie mieszka” – wiersz
Miło jest chodzić po leśnych ścieżkach.
A wiecie, dzieci,
kto w lesie mieszka?
Mieszka tu sarna, co biega prędko
– Nie bój się dzieci, zgrabna sarenko!
A tu widzicie rudego lisa.
Potrząsa kitą, oczami błyska.
Ten ptak wesoły to sroczka miła,
co w bajce dzieciom kaszkę warzyła.
Zajączek skubie trawy i zioła.
Ujrzał w drzewie pstrego dzięcioła.
kukułka kuka daleko, blisko…
jeż w suchych liściach ma legowisko.
W lipowej dziupli wiewiórka mieszka.
Poproście, może da wam orzeszka…
Sowa dzień cały drzemała smacznie.
A teraz, w nocy polować zacznie.
