Krąg tematyczny: „W świecie sztuki”
Cele ogólne:
Obszar fizyczny
- wdrażanie do aktywnego i prawidłowego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
- kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych oraz podczas zabaw muzyczno-ruchowych
- rozwijanie różnorodnej aktywności dziecka
- wyrabianie umiejętności regulowania siły nacisku w trakcie podejmowania aktywności plastycznej
Obszar społeczny
- kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontakcie z przyrodą oraz sztuką
- wdrażanie do właściwego zachowania się w miejscach publicznych
- wdrażanie do przejawiania troski o estetykę i czystość otoczenia
- wyrabianie postawy samodzielności podczas doboru, przygotowywania materiałów oraz organizowania miejsca pracy
- rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie rówieśniczej
- wdrażanie do respektowania praw i obowiązków swoich oraz innych osób, ze zwróceniem uwagi na ich indywidualne potrzeby
- doskonalenie umiejętności obdarzania uwagą dzieci oraz osób dorosłych, cierpliwe czekanie na swoją kolej podczas wypowiedzi
- budowanie poczucia wartości, pewności siebie i odpowiedzialności
- wdrażanie do wyrażania siebie oraz swojej indywidualności poprzez działalność artystyczną
- rozwijanie wytrwałości w kończeniu zadań i pokonywaniu trudności
Obszar emocjonalny
- wdrażanie do przedstawiania swoich emocji i uczuć podczas tworzenia i oglądania dzieł sztuki
- rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka w odniesieniu do aktywności w sferze plastyki, muzyki oraz ruchu
- odczuwanie dumy i zadowolenia z tworzenia i prezentowania własnej twórczości
Obszar poznawczy
- wdrażanie do prowadzenia samodzielnych obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie ZIMĄ
- kształtowanie umiejętności analizowania spostrzeżeń wzrokowych wybranego elementu, obiektu, rodzaju sztuki, obrazu, rzeźby
- kształtowanie umiejętności dostrzegania niuansów kolorystycznych, kształtów, wzorów, światła w malarstwie, rysunku, rzeźbie
- rozbudzanie zainteresowania specyfiką pracy artysty malarza, rzeźbiarza, grafika
- wdrażanie do rozróżniania dzieł malarskich ( PORTRET, MARTWA NATURA, PEJZAŻ)
- doskonalenie umiejętności otrzymywania i nazywania barw ciepłych i zimnych, barw pochodnych
- rozbudzanie ekspresji twórczej
- doskonalenie umiejętności określania kierunków, ustalania położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych
- doskonalenie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała
- doskonalenie umiejętności stosowania w praktyce znaków matematycznych „>”, „<„, „=”, „+”, „-„
- utrwalenie umiejętności przeliczania w zakresie 10
- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- kształtowanie umiejętności kodowania oraz dekodowania informacji
- rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmów na określony temat, wymiany zdań, argumentowania swoich wypowiedzi, uważnego słuchania , utrzymywania kontaktu wzrokowego w czasie rozmowy z rozmówcą
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania poznanych liter oraz subtelnych różnic między literami, kształtami, wzorami
- zapoznanie z wielką i małą literą „s”
- wdrażanie do odczytywania podpisów pod obrazkami, zdań i krótkich tekstów
Ćwiczenia poranne – zestaw „ Taniec z kolorami”
Muzyka i ruch:
Aktywne słuchanie muzyki metodą B. Strauss
Edukacja przez ruch i muzykę według D. Dziamskiej
„Gdzie mieszkają kolory?”-zabawa ilustracyjna z elementami rzutu i chwytu
„Paleta barw” – zabawa ilustracyjna, ruchy naprzemienne