„Dzień dobry panie listonoszu”

Podstawa Programowa:

Obszar I Fizyczny

Obszar II Emocjonalny

Obszar III Społeczny

Obszar IV Poznawczy

Materiał programowy:  „Kocham przedszkole”

Obszary działalności dziecka

Żyję zdrowo i bezpiecznie (2)

Mówię i rozumiem (5)

Jestem odbiorcą i twórcą (7)

Myślę i działam matematycznie(4)

Jestem i działam z innymi (1)

Przewidywane umiejętności dzieci:

– pozna drogę listu od nadawcy do adresata

– wie na czym polega praca listonosza

– wyróżnia pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazach

– zna literę e, E drukowaną i pisaną

– pozna cyfrę , liczbę 4 w aspekcie kardynalnym i porządkowym

– wymieni sposoby przekazywania informacji

– recytuje wiersz występując przed publicznością

– przestrzega umów właściwego zachowania się podczas uroczystości

„ List”- wiersz do słuchania

Zuzia pisze list do Kasi

Swojej koleżanki

Chce opisać co widziała

U sąsiadki Hanki

W wielkim sadzie pani Hani

Są przepiękne drzewa

Gdy jest jesień

Mnóstwo jabłek w sadzie tym dojrzewa

Już o sadzie Zuzia pisze

Już jabłka rysuje

Mama zaś kopertę

Białą przygotuje

Teraz adres piszą

Znaczek naklejają

Do pocztowej skrzynki

Szybko list wrzucają

A ze skrzynek wszystkie listy

Na pocztę trafiają

Z poczty w świat wędrują

Wprost do adresata

List otrzymać mogą

Mama, Kasia, tata

Pan listonosz go przyniesie

Z uśmiechem przekaże

Też o takim liście

Bardzo często marzę.