Termin realizacji 17.06 – 21.06.2024
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE” (Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek WSiP): Obszar 1 – Jestem i działam z innymi Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie Obszar 3 – Żyję w harmonii z przyrodą Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie Obszar 5 – Mówię i rozumiem Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą | OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ I Fizyczny obszar rozwoju dziecka II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka III Społeczny obszar rozwoju dziecka IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka |
Przewidywane umiejętności dzieci:
– dziecko zna zasady bezpiecznego pobytu na wakacjach – nie oddalanie się od osób dorosłych ( rodzice, dziadkowie)
– dziecko zna i nazywa zabawy związane z pobytem nad morzem np.: kąpiel w morzu, zabawy w piasku, płynięcie statkiem itp.
– dziecko nazywa środki lokomocji (samochód, samolot, pociąg, autobus, statek), którymi można pojechać na wakacje
– dziecko porównuje zbiory równo i różnoliczne – „Kulki lodowe”
– dziecko poszerza doświadczenia plastyczno-technicznie podczas zabarwiania płatków kosmetycznych
– dziecko uczestniczy w zabawach ruchowych
Piosenka „Morskie przygody
Już od dawna o tym marzę,
żeby dzielnym być żeglarzem
i popłynąć w świat nieznany
przez trzy wielkie oceany! (x 2)
Może spotkam gdzieś syrenkę
i zaśpiewam z nią piosenkę.
Latającą znajdę rybę,
pogawędzę z wielorybem. (x 2)
Ponurkuję z morskim żółwiem,
bo nurkować bardzo lubię.
A rekina minę grzecznie,
bo to zwierzę niebezpieczne. (x 2)
A gdy mama do mnie powie:
„Czas, by wrócił twój żaglowiec.”
Zaraz wrócę, daję słowo i popłynę jutro znowu! (x 4)
Wiersz „Grabki w łapki”
Szumią rzeki i jeziora,
że na grabki przyszła pora.
Babkowicze i babkarze!
Grabki w łapki! Czas na plażę!
Jeśli chrapkę masz na babkę,
Zrób w wiaderku z piasku papkę,
Uklep, by nie było dziury,
Chwyć wiaderko dnem do góry,
Po czym zrób grabkami trach!
I już babka mknie na piach.
Dla malucha i stulatka
Babki to nie lada gratka.
Babkowicze i babkarze! Grabki w łapki! I na plażę!